Problemi sa Saxom

Imam problem s Citroenom Saxo 1.1i iz 1999. godine, sa 65.000 km. Na svakom drugom, trećem, nekad i desetom zaustavljanju (obično na semaforu) okretaji motora pri ler gasu padaju na 500 o/min, nekad čak i niže, te se automobil počinje tresti. Nekad, ali vrlo rijetko se čak i ugasi. Nakon što se malo se stisne gas, okretaji obično opet skoče na normalnih 900 do 1000 o/min, ali se ponekad to i ne dogodi, te i dalje motor radi pri 400 do 500 o/min u leru. Promijenjen je elektronski regulator gasa, ali i dalje imamo iste probleme. Automobil je pregledan na kompjutoru u servisu Citroena, ali serviser je rekao da sve izgleda u redu. Serviser je posumnjao u svjećice, kablove, kvalitetu goriva ili prisutnost vode u gorivu. Imam nove kablove i svjećice, i točim Eurosuper 100, ali i dalje imam isti problem. Savjet koji sam dobio je taj da je možda problem u LMM-u (luft mange messer) koji cijene 3000 kn. Vjerojatno bih zamjenski dio mogao naći negdje jeftinije. Koliko je to preporučljivo? Kako otkloniti problem?
Problem prvenstveno treba tražiti u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu (IS-aktuatoru) i senzoru položaja leptirastog ventila. Problem može biti i u mjeraču protoka zraka, i propusnosti usisnog kolektora. Problem pokušajte riješiti u drugom servisu, koji ima elektroničku dijagnostiku. To je najpreporučljivije, kad već nisu uspjeli riješiti problem.
24.03.2009.