Problemi s tlakom ulja u Peugeotu 307

Imam Peugeot 307 1.4, benzinac, iz 2001., prešao je 80.000 km. Pojavio se problem s gašenjem auta koji ne mogu riješiti. Bio sam u raznim servisima, ovlaštenima i onima koji to nisu, i nitko nije riješio problem. Naime, nakon malo dulje vožnje po otvorenoj cesti, kad se dođe u grad i mora se češće stajati na semaforu ili zbog gužve, jednostavno se upali zvučni signal i auto se ugasi ili se samo javi zvučni signal i auto ostane upaljen. Katkad je zvučni signal popraćen i tekstom na displeju: pritisak ulja nedovoljan! To se događa i ako se sasvim ne stane, ali se smanji brzina i padnu okretaji. Na autu su podešeni injektori, promijenjeni su senzori tlaka i ulja, ali bez rezultata. Inače, auto na minimumu radi normalno i ako se vozi samo po gradu, a da prethodno nije bio na otvorenoj cesti, problem se mnogo rjeđe pojavljuje.
Najprije o pojmovima: kad su u pitanju tekućine i plinovi, radi se o tlaku, a ne o pritisku (pritisak je, primjerice, između gume i podloge). Glavno je pitanje je li tlak ispravan, a pokazivač neispravan ili obrnuto. Drugi je slučaj gori jer je tada ugrožena trajnost motora. Naime, možda je otkazala uljna pumpa i, ako je to slučaj, treba je odmah izmijeniti. Savjetujemo vam da promijenite mehaničara, a drugi neka postupak počne mjerenjem tlaka ulja u sustavu. Na minimumu bi trebao biti 1,5 bara, a kad se doda gas oko 3. Moguće je i da je došlo do onečišćenja u karteru, odnosno blokiranju ulaza u uljnu pumpu.
09.08.2011.