Problemi s Renaultovim dizelašem 1.5 dCi

Kako prepoznati problem s pumpom za ubrizgavanje dizela? Imam Renault 1.5 dCi iz 2003. Prije pola godine motor je odjednom počeo neujednačeno i neravnomjerno raditi, međutim na pokazivaču okretaja to se ne primjećuje, on stoji ravno i ne pokazuje nikakve oscilacije. Bio sam u Renaultovu servisu u Rijeci, zvali su me da su ga resetirali i da je sve u redu, a kad sam došao po automobil, to nije bio taj zvuk kao prije. Njihov je odgovor da je vozilo staro šest godina i da je to normalno. Sad se bojim da se ne bi dogodilo nešto gore. Još vas molim da mi odgovorite kome da se obratim kad servis to ne može riješiti.
Uzrok je vjerojatno u visokotlačnoj pumpi common-rail sustava koju proizvodi Delphi (bivši Lucas). To je slaba strana tog motora, do otprilike 2004. godine. Za lociranje problema potrebno je skinuti filtar goriva, u plastičnom kućištu uz pumpu, te gorivo iz njega izliti u posudu. Ako sadrži metalne strugotine (‘špene’), problem se iz visokotlačne pumpe proširio i na spremnik goriva i brizgaljke. Sve potječe od trošenja bregastog prstena (zbog neodgovarajuće otvrdnutog - cementiranog sloja) koji preko valjčića aktivira dva klipa za tlačenje goriva. Gorivo sa strugotinom ide do brizgaljki i oštećuje ih, a preko povratnog voda ulazi u spremnik. Pumpu goriva (u pravilu) moguće je servisirati, a brizgaljke se kod manjeg oštećenja mogu servisirati, a kod većeg ih treba mijenjati. Potom je nužno očistiti spremnik i izmijeniti filtar goriva. Istodobno je preporučljivo izmijeniti zupčasti remen s napinjačima. Savjetujemo vam odlazak u specijalizirani servis za dizelske motore Pinjušić, tel. 01 2995 244.
29.12.2010.