Problemi s Peugeotom 207 1.6 HDi

Molim vas da mi odgovorite što bi moglo biti s mojim Peugeotom 207 1.6 HDi iz 2007. sa 120.000 km. Kad je hladan, motor neravnomjerno radi, trese i malo trokira, a kad se samo malo drži gas, to prestane, kao i kad postigne radnu temperaturu. Zanima me i kakav je općenito taj motor kad su posrijedi izdržljivost i pouzdanost
Nažalost, nemam za vas dobre vijesti. Naime, PSA/Fordov motor 1.6 HDi/ TDCi prve generacije kad je riječ o voznim svojstvima i povoljnoj potrošnji bio je ne samo najbolji u klasi nego i najbolji dizelaš po mjerilima prosječnih kupaca. Ali, imao je neugodnu manu jer je bio sklon stvaranju uljnog taloga na ulazu u pumpu ulja i uljne kanale. Zbog toga se ulje, zajedno s filtrom, treba mijenjati najkasnije nakon 10.000 km, a na 30.000 km ili najkasnije na 50.000 km preporučljivo je skinuti poklopac kartera i očistiti sito za filtriranje na ulasku u pumpu te cijelu donju stranu motora. Ako se to ne napravi, taj motor teško prelazi više od 150.000 km. Zbog toga je temeljito rekonstruiran, a i pojednostavnjen – umjesto dvaju bregastih vratila dobio je jedno te osam ventila umjesto 16, a postao je i snažniji i štedljiviji. Simptomi koje navodite nisu dobri jer neravnomjeran rad hladnog dizelskog motora upućuje na istrošenost cilindara i prstenova. Otiđite u specijalizirani servis za dizelske motore na temeljit pregled uz mjerenje kompresije i čišćenje pa će se vidjeti je li potreban ozbiljniji zahvat. Počnite upotrebljavati specijalizirano ulje za dotrajale motore poput Valvolinea MaxLife 5W-40 i aditiv za smanjenje trošenja LM.
06.03.2012.