Problemi s Lancijom Kappom 2.4 TDS

Imam Lanciju Kappu 2.4 tds iz 1995. godine. Katkad prilikom ubrzavanja nema snagu, sporo ubrzava, i to do najviše 3100 okretaja. U tom slučaju, ako stisnem papučicu spojke i držim je dok se broj okretaja ne spusti na minimum, oko 850, a zatim je pustim i dodajem gas – motor ponovno ima normalnu snagu i dobro vuče. To se događa u nepravilnim razmacima, znatno rjeđe ljeti. Sada automobil ima 120.000 km, a kupio sam ga prije dvije i pol godine s 88.000 km. Ista se stvar događala i prethodnom vlasniku koji to nije uspio otkloniti kod servisera. Na motoru je bio blokiran povrat plinova EGR-ventil, blokadu sam uklonio, a kako je bilo toplo vrijeme, tih problema nisam imao do ove zime, kad su se ponovno pojavili. Na mototesteru pokazuje grešku EGRventila. Promijenjen je, ali opet se događa isto. Sada sam ponovno blokirao povrat plinova.
Velike dizelske limuzine poput Lancije Kappe u pravilu prelaze puno kilometara te je vjerojatnije da je nakon 13 godina prešla više od 250.000 km, nego samo 88.000 km, koliko je deklarirano. Zapravo je čudno da ste mogli povjerovati da je takav automobil godišnje prelazio samo 7-8 tisuća kilometara. Zbog toga je velika vjerojatnost da je motor temeljito potrošen. Najprije izmjerite kompresiju. Ako su tlakovi na pojedinim cilindrima niži od 27 bara, osobito ako su znatno niži, tada neće koristiti ništa prije nego što sanirate cilindre i ventile. To što motor ne može postići više od 3100 o/min upućuje na to da je istrošen i da je vjerojatno potreban generalni popravak. Ako je tako, možete uliti aditiv za ulje na bazi keramike. S obzirom na starost automobila, generalni popravak vjerojatno se neće isplatiti, pa Vam savjetujemo da pokušate naći rabljeni motor u dobrom stanju. Ako su, pak, tlakovi kompresije dovoljno visoki, nužan je servis visokotlačne pumpe, brizgalica i turbopunjača.
21.04.2010.