Problemi s dotrajalim Golfom benzincem

Vozim Golf II iz 1984. godine sa starim motorom iz Golfa I na kojem je razvodnik s platinama. U tridesetak mjeseci prešao sam 214.000 km, a znam da taj motor nije bio u nekom stanju ni kada sam kupio auto. Nakon nekih 30.000 km bez ikakvih problema s motorom, ugradio sam plinski uređaj Lovato s kojim sam prešao 110.000 km, no zbog čestih kvarova (bobina, razvodna kapa, finger, česta zamjena svjećica, čišćenje rasplinjača) odlučio sam skinuti plinski uređaj. Nedugo nakon toga primijetio sam da se svaka dva do tri dana platine u razvodniku zalijepe, tj. motor neravnomjerno radi, trese se, gas postaje težak. Nakon što pregledam platine, vidim da su skupljene i moram ih razmaknuti, a nakon toga auto dobro ide i motor normalno radi, no nakon dan ili dva ponovno dolazi do poremećaja rada i podrhtavanja. Zbog čega se tako često lijepe platine, budući da je mijenjano sve, od razvodnika do bobine i kondenzatora? Sad jedino sumnjam na slabu kompresiju, koju nisam mjerio. Motor troši oko litru ulja na 1000 km i u Sarajevu nema majstora koji mi može odgovoriti na ovo pitanje.
Motor Vašeg automobila već je dotrajao i u 26. godini dobro je da uopće radi. Izmjerite kompresiju pa će Vam biti jasno na čemu ste. Tlakovi kompresije trebali bi biti najmanje 9 bara, a ako su na pojedinim cilindrima niži od 8, tada znači da je potreban generalni popravak. Na to upućuje i potrošnja ulja od litre na tisuću kilometara. Vijek možete produljiti ako upotrebljavate ulje za dizelske motore (obično mineralno 15W 40) i dodajte dvije doze aditiva za ulje LM (Liqui Moly). Platine, inače, ‘zapeku’ zbog problema s kondenzatorom, ali i zbog probijanja visokog napona, pa Vam savjetujemo da promijenite kondenzator, kapu razvodnika, rotor i kabele. Tek kad osnovnu postavku motora dovedete koliko-toliko u red, trebate servisirati plinsku instalaciju. Kod starih sustava najveći je problem dozator plina. S obzirom na starost auta, generalni popravak se ne isplati, pa Vam savjetujemo da potražite dobar rabljeni motor.
24.02.2010.