Problemi s Astrom

Zamolio bih vas da mi, ukoliko ste u mogućnosti, odgovorite na jedno pitanje, tj. problem. Naime, vozim Opel Astru G 1.6 16V, 1999. godište. Auto je prešao 68.000 km. Uvezen je nedavno iz Njemačke. Sve je bilo u redu dok se iz motora (negdje iz područja alternatora) nije počelo čuti relativno glasno zujanje, konstantno dok motor radi, i to svaki put! Zatim se jednom desilo da nije htio upaliti niti verglati (svjetla su gorjela oko sat vremena i izgleda potrošila akumulator). Odvezao sam auto u servis i tamo su mi rekli da su vjerojatno potrošeni regler i diode alternatora. Pokazali su mi na aparatu za testiranje da alternator ne puni akumulator dovoljnim naponom (svega 12-13 volti, a kažu da treba 14). Izvršili su popravak, zamijenili potrošene dijelove, i kada sam došao po auto ponovo su mi pokazali na aparatu - ovoga puta se pokazivalo 14V i više. Također su zamijenili i akumulator za koji su rekli da je dotrajao. Sada se javlja sasvim drugi problem. Naime, kada stojim u mjestu i uključim neki elektropotrošač (ventilator, grijanje zadnjeg stakla, prozore i sl.) ili jednostavno okrećem volan (koji ima električni servopojačivač) desi se da obrtaji motora padnu na skoro 500 o/min i motor nemirno radi. Zatim se skoro odmah vrate na oko 750 i tu zadrže. Ako ponovo okrećem volan, ponovo obrtaji padnu na 500 i čini se kao da će se motor ugasiti. Ovo se dešava samo ako stojim na mjestu i ne pritisćem papučicu gasa. To sam, uzgred, primijetio na semaforima i pri parkiranju. I inače mi se čini da je u mjestu motor ranije radio na nešto višem broju obrtaja, sada je to oko 750, a činilo mi se da je ranije bilo 800-900. Osim toga, pomalo nemirno radi i pri hladnom startu, ali se to vrlo brzo izgubi. Nadam se da nisam bio suviše konfuzan i željno očekujem Vas odgovor. S poštovanjem.
Problemi koje navodite su logični. Nakon popravka, akumulator je postao učinkovitiji – bolje pretvara mehaničku energiju motora u električnu, kojom napaja potrošače. Kad se uključe potrošači, alternator poveća opterećenje motora. Kad je motor u praznom hodu okretaji mu zbog toga kratkotrajno padnu, jer upravljačka elektronika motora poveća dobavu goriva i okretaji se vrate na normalnu veličinu. U vašem slučaju motor je oslabio, odnosno smanjili su mu se tlakovi u cilindrima. To može biti posljedica istrošenje prstena i cilindara i/ili sklopa ventila. Budući da se javlja samo kad je automobil hladan, problem vjerojatno nije velik. Odvedite automobil na mjerenje kompresije i pretpostavljamo da ćete otkriti pad tlaka u nekim cilindrima. To ne mora biti alarmantno. Predlažemo vam da počnete koristiti polusintetičko ulje za dizelske motore (10W 40) i dodatak za ulje LM (Liqui Moly). Ako je neravnomjernost veća, bit će potrebno otvarati motor. No, ponavljamo ne trebate inzistirati da motor radi potpuno besprijekorno. Ništa se neće dogoditi ako nastavite voziti, samo ne forsirajte motor. Ako do sada niste izmijenili zupčasti remen, učinite to što prije (zajedno s natezačem).
19.12.2008.