Povećana potrošnja ulja Mazde 323 na plin

Posjedujem Mazdu 323 sedan 1.3 16V iz 1997. (54 kW). Auto ima ugrađen plin. Otprilike prije dvije godine, kada je ugrađen plin, počeo je konstantno povećano trošiti ulje (0,8 l/100 km, prije ni blizu toliko, oko 0,2 l/100 km). Znatno teže ubrzava nego prije (zna malo zatrzati pri manjim okretajima dok ne ubrza). Ove zime automobil je dva puta jednostavno stao tijekom vožnje (postupno usporio unatoč dodavanju gasa), a kada sam otvorio poklopac, vidio sam da se katalizator doslovno užario! Auto katkad radi bolje, a katkad lošije (ovisno i o vremenskim utjecajima). Može li uklanjanje katalizatora riješiti dio problema oko gubitka snage i ''gušenja'', pretpostavljam i da je potrošnja ulja prevelika, ali ne tako lako rješiva, jesu li kod ulja možda u pitanju gumice ventila i vodilice?
Kod ugradnje plinske instalacije u japanske motore (pa tako i u Mazdin) obvezno treba ugraditi lubrifikatore za hlađenje usisnih ventila. Ako u vašem automobilu to nije slučaj, uzrok je u ventilima, sjedištima ventila ili gumicama ventila. Kad je u pitanju motor s pogonom na plin, najprije treba provjeriti u kakvom je stanju osnovni motor, ponajprije kakva mu je kompresija (tlakovi u cilindrima trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9,2 bara). Potrebno je provjeriti gubi li se ulje na brtvilu kartera, odnosno poklopca ventila. Katalitički konvertor možete skinuti, ali važna je ispravna lambda-sonda. Tek kad dovedete osnovnu mehaniku motora u red, trebate provjeriti ispravnost plinske instalacije, u prvom redu brizgalica i dozatora plina, odnosno isparivača. Važno je svakih 10.000 do 12.000 km, ovisno o udjelu gradske vožnje, mijenjati filtre plinovite i tekuće faze.
29.12.2010.