Polo 1.9 SDI

Imam Polo 1.9 SDI Classic, 2001. god. Prešao je 218.000 km, redovito je servisiran i besprijekorno održavan. Sada kada su se digle temperature iznad 0 stupnjeva - imam problem s paljenjem! Dok je bila temperatura ispod ništice, nije bilo nikakvih problema, palio je odmah nakon gašenja kontrolne lampice grijača. Potrošnja ulja je oko litre na 5000-6000 km, ovisno od načina vožnje (tako je već zadnjih 100.000 km). Jedan mehaničar mi je rekao da se u glavi motora nagomilala čađa oko grijača od povratnih plinova i da treba očistiti glavu. Bi li to moglo biti točno, odnosno što bi mogao biti uzrok ovom problemu? Vlado
  • Najprije treba izmjeriti kompresiju i propusnost u cilindrima te očistiti komoru za izgaranje od čađe. Tada se može utvrditi stanje motora: ako je više istrošen, prvo treba to riješiti (polugeneralka ili generalka), jer se parcijalni popravci ne bi isplatili. Ako je motor još dobar i očistite ga od čađe, većina problema ili svi - trebali bi nestati. Simptomi kakve navodite često se javljaju zbog problema u visokotlačnoj pumpi goriva, odnosno u upravljačkoj elektronici (EDC) i mehanizmu za podešavanje optimalne količine goriva (aktuatoru pumpe - Stellwerku). Vjerojatno je problem u senzoru temperature u aktuatoru, očitava se pogrešna temperatura te se na osnovu toga ubrizgava pogrešna količina goriva i motor otežano pali. Svakako bi pomogao temeljit servis, koji bi uključivao servisiranje Bosch pumpe, brizgaljki i grijača (uz eventualnu izmjenu potrebnih). Nakon toga trebali bi prestati problemi s paljenjem.
21.04.2008.