Pali se lampica ulja na Corsi 1.3 CDTi

Nakon godinu dana, vozila sam na autocesti Corsu 1.3 CDTi brzinom od 140 km/h. Pri naglom ubrzanju do 80 km/h upalila se lampica s automobilom i ključem s lijeve strane te se ugasila nakon jedne minute. Kada sam stala, broj okretaja motora varirao je između 800 i 1000 i palila se crvena lampica za ulje, a temperatura motora bila je 90 do 95 Celzijevih stupnjeva. Lampica se gasila pri povećanju okretaja iznad 1100. Pri povratku vozila sam 80 km/h, temperatura motora bila je 80 stupnjeva i motor je posve normalno radio na malom gasu. Što se događa s mojim automobilom i što bi moglo biti neispravno? Planiram odlazak na put pa me ovo zabrinjava.
Paljenje lampice ulja vrlo je loš simptom, a do njega često dolazi iz banalnog razloga – nedostatka ulja. Mnogi između servisa ne provjeravaju razinu ulja i ne dolijevaju ga, a to je preporučljivo kod svakog ulijevanja goriva, jer svaki motor troši nekoliko decilitara ulja na tisuću kilometara (što je normalno). Dakle, dolijte ulje do maksimuma i ako se ponovno počne paliti lampica ulja, problem je ozbiljniji, odnosno došlo je do istrošenosti motora. U svakom slučaju, vašem je motoru nužan temeljit servis, uz čišćenje brizgalica, odnosno izmjenu istrošenih, na što upućuje paljenje lampice sa simbolom ključa. Stanje motora najbolje se može procijeniti mjerenjem kompresije. Tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 28 bara. Savjetujemo vam da u ulje počnete dodavati uljni aditiv Liqui Moly jer bi to moglo povećati mogućnost komprimiranja te smanjiti potrošnju goriva.
29.12.2010.