Opel Astra 1.7 CDTI teško podiže okretaje

Imam Opel Astru 1.7 CDTI iz 2007. s 80 KS na kojoj se pali žuta lampica: senzor – krug opteretnog tlaka. Taj je senzor promijenjen prije tri mjeseca, kao i regulator protoka zraka. Mjesec dana nakon promjene sve je bilo u redu, no poslije toga svakih 15-ak dana palila se lampica, a u posljednje vrijeme pali se gotovo svaki dan. Katkad se sama poništi kod idućeg paljenja, katkad auto ne može preko 3000 okretaja, katkad se dok gori žuta lampica uopće ne uključuje turbina, a danas je čak bio bez turbine premda lampica nije gorjela pa se nakon 30-ak km upalila i turbina je proradila, ali do oko 3000 okretaja, a nakon toga se isključila. Da se nije taj senzor začepio, tj. je li začepljena usisna grana i ostalo – svi zamijenjeni dijelovi su Boschovi? Je li moguće da se ponovno pokvario isti senzor? Auto ima 120.000 km pretežno gradske vožnje, EGR ventil je očišćen, u gorivo se svakih 3 do 5 tisuća km dodaje aditiv, a lampica se pali samo u praznom hodu motora.
Vjerojatno je došlo do začađenosti turbopunjača, odnosno blokiranja statorskih krilaca turbine. To je vjerojatniji razlog što dolazi do gubitka snage motora iznad 3000 o/min. Ako je turbopunjač u pitanju, bit će ga potrebno servisirati (očistiti, izmijeniti vitalne dijelove i balansirati). Druga je mogućnost da je otkazao mjerač protoka zraka. Savjetujemo vam da otiđete u specijalizirani servis za dizelske motore, gdje bi trebalo provjeriti i EGR ventil i brizgalice.

Oznake:

01.06.2011.