Napregnut zvuk pri okretanju upravljača

Vozim Peugeot 406 2.0 HDI iz 2000., a pitanje je vezano za mehaniku. Kad okrećem upravljač u lijevu ili desnu stranu, u prednjem dijelu vozila čuje se nekakav napregnut zvuk. U ovlaštenom servisu rekli su mi da su otkazali aksijalni ležajevi i za popravak traže oko 300 eura. Što su to aksijalni ležajevi, jesu li to oni ležajevi amortizera i što bih sve trebao mijenjati kad bih servisirao te aksijalne ležajeve?
Vjerojatno je riječ o aksijalnim ležajevima na zupčastoj letvi u sklopu servouređaja upravljača. Taj uređaj znatno smanjuje otpor upravljanja, posebice pri malim brzinama, a u osnovi je to hidrostatski motor. Sastoji se od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom te hidrauličkog upravljačkog mehanizma. Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju. Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. Mnogi ne vode računa o tom sklopu dok ne počnu problemi, a uzrok je često u neredovitoj izmjeni hidrauličkog ulja. Njegovom izmjenom nakon dvije godine znatno se produljuje trajnost servouređaja. S vremenom se u njemu nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe koja uništava hidraulički mehanizam. Prilikom servisiranja mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podlošci te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju. Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, radijalna osovinska brtvila („semerinzi“), čahure nosača i brtvila. To možete riješiti kod bilo kojeg stručnjaka za upravljački mehanizam.
01.06.2011.