Mijenjane remena i podešavanje pumpe

Imam Audi A4 1.9 TDI iz 1996. godine, 66 kW, sa solidnom kompresijom (30-33 bara) na kojemu sam u jednom servisu radio zamjenu gumica ventila. Međutim, budući da su, naravno, morali skidati zupčasti remen, remen je nakon vraćanja uredno postavljen, ali nitko nije rekao moram li potom voziti automobil "bošistu" na fino "štelanje" pumpe. Naime, nakon toga motor se teže pokreće, osobito kada je manje toplinske vrijednosti (ni vruć ni hladan), a kada ne uključuje grijače. Prije toga je i na -15°C startao “na zub”, a sada se kad je hladan pokreće za 5 sekundi, kad je mlak za 10 sekundi, a kad je topao od prve. Je li riječ o lošem ufazivanju pumpe? Molim Vas da odgovorite, budući da zbog krize nemam novca za dijagnozu, pa štelanje itd.
Savjetujemo Vam da auto odvezete kvalitetnom mehaničaru za dizelske motore i da više ništa ne radite kod fušera. Naime, ‘majstor’ koji je mijenjao gumice prekršio je osnovno pravilo servisiranja – jednom skinuti remen više se ne smije vraćati na motor jer ga isti napinjač u drugom postavljanju može previše nategnuti te može puknuti. Uz to se prilikom izmjene zupčastog remena obvezno mijenjaju napinjač i prateći valjci. Također, očito je potrebno provjeriti ispravnost grijača (izmijeniti neispravne), visokotlačne pumpe, brizgalica i turbopunjača. S obzirom na to da je kompresija dobra, ako se riješi navedeno (u sklopu temeljitog servisa), motor bi trebao raditi ispravno.
09.07.2010.