Mercedes E 290 TD gubi snagu

Posjedujem Mercedes E290 TD iz 1997., automatik, s paketom opreme Avantgard. Auto je prešao 190.000 km i u odličnom je stanju. Ima jedan mali problem: kad se vozi dugo konstantnom brzinom, primjerice na autoputu, i kad su okretaji oko 3000 o/min, jednostavno neće preko toga i kazaljka stoji (znači, ne vuče dalje). Kad stanem, ugasim ga, te ponovo upalim, onda opet ide "kao lud" i tako se sve ponavlja, ponovo gasi/pali... Zanimljivo je to što kad ga vozim normalnom cestom i gradom, nikad ne prekine. Bio sam kod dosta majstora, ali nitko ne zna koji je kvar točno. Svi nešto "gataju" jer je problem što se to dešava samo ponekad. Na mototesteru očitava grešku "tlak na usisnoj grani". Molim pomoć. Još mi recite kakve su uopće te linije Mercedesa - čuo sam da su jako kvalitetni i uz pravilno održavanje puno pređu. Zahvaljujem.
  • Problem je u nekontroliranom porastu tlaka prednabijanja iznad granične vrijednosti koja za taj motor iznosi 1,1 bar. Uzrok je najčešće u waste-gate ventilu, koji služi kao prekotlačni ventil koji na toj granici preusmjerava ispušne plinove prije turbine izravno u ispuh (time se smanjuje pogon turbine), a kvar može biti u solenoidnom magnetskom ventilu za podešavanje waste-gate ventila ili u samom mehanizmu waste-gate ventila. Kad MAP senzor za mjerenje tlaka u usisu (iza kompresora) izmjeri tlak veći od graničnog, upravljačka elektronika prebacuje na "safe-mod", te ograničava dotok goriva i limitira snagu. Vašem je motoru potrebna temeljita revizija u specijaliziranom servisu za dizelaše. Pored turbopunjača bilo bi preporučljivo servisirati i visokotlačnu pumpu goriva i brizgalice.
15.02.2008.