Lampica ulja dugo gori

U Audiju A3 1.9 TDI, iz 2001. godine, ujutro gori lampica od temperature 2 do 3 minute dok se auto ne zagrije, a onda se ugasi. Isto tako se događa s lampicom ulja, iako ulja ima dovoljno. Nakon što 2-3 puta izvadim mjerač ulja i vratim nazad, ona se ugasi, a ponovo se upali nakon dan-dva. Turbina se isto nekad isključi. Nakon što auto ugasim, pa ponovo upalim - bude sve u redu. Auto je prešao 165.000 km. Kako riješiti navedene probleme?
Iako se radi o vrlo kvalitetnom motoru, na 165.000 km motor već može biti ozbiljno dotrajao. Na to ukazuje prvenstveno zakašnjelo gašenje lampice ulja, što je posljedica prekasnog uspostavljanje potrebnog tlaka ulja u sustavu. Turbopunjač se ne može gasiti, jer ga pokreću ispušni plinovi - radi se o zatajenju u radu motora, koja su posljedica blokiranosti statorskih lopatica turbopunjača, uslijed začađenja, pa je motor učinkovit samo kod određenog broja okretaja. Otiđite u specijalizirani servis za dizelske motore (informacije možete dobiti na 01/2995-244). Najprije treba utvrditi koliki su tlakovi u cilindrima, koji trebaju biti ravnomjerni i ne manji od 27 bara. Također treba utvrditi zbog čega se lampica ulja sporo gasi (zbog zatajenja pumpe ulja i/ili istrošenja motora). Dakle, u startu treba procijeniti je li potreban generalni popravak. U svakom slučaju nužan je i servis turbopunjača (rastavljanje, čišćenje, izmjena brtvi, ležajeva i ventila, sastavljanje, balansiranje).
02.03.2009.