Kako servisirati BMW 325i

Posjedujem BMW e46, 325Ci, 2002 godište, s prijeđenih 170.000 km. Katkad pri punom zaokretu upravljača na mjestu, u većini slučajeva kada je motor hladan, okretaji variraju od 500 do 1200 u ciklusu od nekoliko sekundi. Automobil često ne vuče dobro - pomalo u startu lagano trza u prvom stupnju prijenosa, uglavnom ljeti. Pri laganoj vožnji na neravnom terenu čuje se škripuckanje na stražnjem ovjesu (amortizeri su odlični, pri aktiviranju ASC-a u vožnji svjetla lagano zatrepere). Okretaji u vožnji često variraju od 750 do 900 u praznom hodu. Kada sam prije tri godine kupio automobil, bolje je ubrzavao (7,1 sekunda do 100 km/h). Koristim ulje Mobil 5W 50, nedavno sam promijenio svjećice, sve remene, ulje i filtre. Akumulator je star pet godina - je li to mogući uzrok? Ulje se do 7000 km uopće ne troši, a poslije toga, ovisno o stilu vožnje, 0,3 do 1 litre na 1000 km (kakvo je stanje motora?). Potrošnja goriva u gradu iznosi 12,3 do 14, a na otvorenoj cesti od 8 do 11,5 litara. Što preporučujete, koje stavke promijeniti, što servisirati?
Najprije vam savjetujemo čišćenje brizgalica (odnosno izmjenu istrošenih), kontrolu, odnosno izmjenu lambda-sonde, provjeru senzora temperature i tlaka ispušnih plinova te provjeru zabrtvljenosti usisnog kolektora. Ako je to u redu, treba provjeriti elektromotorni ventil za namještanje rada u praznom hodu (motorić lergasa) sa senzorom. Akumulator nije uzrok. Nema potrebe da upotrebljavate potpuno sintetično ulje. Kupite bilo koje polusintetično ulje 10W 40, ali za dizelske motore. Takvo će ulje dobro odgovarati vašem već malo istrošenom motoru. Škripanje stražnjeg ovjesa posljedica je pogreške (kvara) u selen-bloku.
12.01.2010.