Kako se dolijeva tekućina za filtar čađe

Čuo sam da se u današnje nove dizele (Peugeot 407, Passat itd.) ugrađuju dodatni mali spremnici koji sadržavaju nekakve aditive za bolje izgaranje goriva u motoru. Navodno se taj spremnik na Peugeotu 407 nalazi ispod vozačeva sjedala i s tim jednim spremnikom može se prijeći određeni broj kilometara. Kad se spremnik isprazni, potrebno je zamijeniti filtar na ispuhu i ponovno napuniti spremnik da bi se moglo dalje voziti. Zanima me je li to istina, kakvi su to aditivi i filtri koji se moraju zamijeniti, koliko se kilometara može odvoziti s jednim punjenjem, u koje se to automobile ugrađuje i, naravno, kolika je cijena te zafrkancije.
Za svako vozilo s filtrom čađe FAP u servisu se prema planu održavanja kontrolira razina aditiva u spremniku te se prema potrebi dolijeva aditiv, odnosno mijenja FAP filtar. Za Peugeot 407 2.0 HDi (od 2009.) na 120.000 km predviđena je kontrola razine aditiva i dolijevanje, a na 180.000 km zamjena FAP filtra. Stanje FAP filtra i potrošenost aditiva ovise o mnogo čimbenika, tako da se, prema potrebi, dolijevanje i izmjena mogu obaviti i prije. To treba obavljati isključivo u ovlaštenom servisu, a spremnik sa specijalnom tekućinom nalazi se u sklopu ispušnog sustava. Za Peugeot 407 2.0 HDi aditiv u pakiranju od 3 litre stoji 787 kuna, a tvornički obnovljeni FAP filtar 3888 kuna.
18.06.2012.