Kako sačuvati TDI?

Prije pola godine kupio sam novi Seat Toledo TDI 110 KS Sport. Čuo sam svakakvih priča u pogledu dizel goriva i oštećenja motora pa i potpunog uništenja. Što savjetujete, osim točenja Eurodiesela. Treba li dodavati aditive u dizel gorivo i ako da preporučite onda neku marku odnosno vrstu aditiva. Prije sam imao Peugeota 205 disel i znao bi po koji put kupiti i uliti Castrolov dodatak za TDI motore. Čini mi se da je bilo 0,5 l aditiva za jedan spremnik goriva, sad ga više ne vidim za kupiti. Kako zaštititi svoj motor i izbjeći probleme. Čuo sam savjet da uvijek točim gorivo na istoj crpki i čuvam sve račune od goriva. Kako bi ih u slučaju problema mogao tužiti? Ima li to smisla. Što napraviti? Unaprijed zahvaljujem na odogovoru.
Ivan V.
Kvaliteta goriva (benzinskog i dizelskog) na našim crpkama nije na razini EU, ali je bolja nego prije nekoliko godina. Vaš motor nije najnovije tehnološke razine, jer je uveden 1995. u Audiju A4. Zbog toga je manje osjetljiv na kvalitetu goriva od novih PDE (pumpa-brizgaljka) ili common-rail dizelaša. Savjetujemo vam da gorivo ulijevate na novijim i frekventnijim crpkama, a kvalitetni aditivi za dizelsko gorivo će smanjiti taloženje čađe i produljiti trajnost motoru. Važno je da koristite kvalitetno sintetično ulje (5W 40) i da ga mijenjate nakon 10.000 km. Ne pretjerujte s opterećenjem i nećete imati problema s motorom koji se pokazao kvalitetnim i pouzdanim. Od kupnje goriva stalno na istom mjestu ne biste imali velike koristi, jer je teško dokazati da u međuvremenu nije ulijevano gorivo na drugoj crpki. Također je to teško izvedivo kad idete na godišnji odmor.
11.11.2007.