Kako prepoznati da su

Na pitanje jednog od čitatelja u vezi BMW-a 325 TDS ste odgovorili da su to jako dobri motori, ali treba paziti da nemaju previše kilometara i da su dobro održavani jer su skupi za popravljanje. Pošto i sam gledam slične aute (325 TDS , 525 TDS) moje pitanje glasi: kako laik, poput većine kupaca, može i da li uopće može prepoznati loše održavani motor, ili motor sa "skinutim" kilometrima? Postoje li neki simptomatični detalji koji bi "otkrili" motor u lošem stanju? Drugo pitanje: je li spomenuti BMW-ov motor i u Opel Omegi 2.5 TD? Željko
Opel Omega se, od 1994. do 2001., opremala BMW-ovim klasičnim rednim 6-cilindarskim turbodizelašem obujma 2497 ccm, s vrtložnim komorama, koji se proizvodio u Austriji. U BMW-ovim modelima 325 TDS i 525 TDS je razvijao 143 KS pri 4800 o/min, uz najveći okretni moment od 260 Nm pri 2200 o/min, a u Omegi 131 KS pri 4500 o/min i 250 Nm pri 2200 o/min. Kvalitetan je i pouzdan, ali tvornica je izričito zabranila “chip tuning” te nije preporučljivo kupiti takav rabljeni model. Ako želite provjeriti stanje motora, tražite od prodavača da vam omogući uvid u rad motora kad je potpuno hladan (provjerava se rukom, doticanjem bloka motora). Ako je motor loš slabo pali, a potom radi neravnomjerno (zbog niskih i neravnomjernih tlakova u cilindrima) i crno dimi. Ne dajte se zavarati, to se ne da lako podesiti. Loš je znak i ako je motor svježe opran, jer se tada lako skrivaju tragovi propuštanja ulja na semeringu radilice i poklopcu ventila. Ako motor padne na tim prvim testovima, odmah odustanite. Ako, pak, lako pali, u leru radi ravnomjerno, dobro i ravnomjerno prima gas i pritom ne dimi, krenite na drugu fazu – mjerenje kompresije. To je najbolje napraviti u specijaliziranom servisu za dizelske motore. Tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 27 bara. Stanje motora pokazuje i istrošenost ispušnog sustava. Nakon motora, provjerite i kako radi spojka (treba hvatati ravnomjerno, bez trešnje), stanje ovjesa, kočnica, zazor u volanu... Po tome se može procijeniti u kakvom je stanju motor i automobil, što nužno ne znači koliko je prešao kilometara. To je važnije, jer je bolje kupiti model sa 200.000 km, koji je normalno vožen i održavan, nego sa 100.000 km, ako je uništavan i loše vožen.
30.12.2008.