Kako održavati Peugeot 1.4 HDI

Kupio sam Peugeot 206 1.4 HDI iz 2006. godine s 80.000 km i izvrsnom opremom te u iznimno uščuvanom stanju po, barem mi se čini, prihvatljivoj cijeni od 6100 eura. Servisi poput promjene ulja i filtra ulja, promjene filtra zraka, goriva i klime te poneke sitnice poput žarulja i sl. redovito su obavljani. Tako barem kaže servisna knjižica. Uglavnom, zanima me bih li i kada trebao mijenjati zupčasti remen, zatezače i ostalo što ulazi u taj termin "veliki servis" jer me strah da se nešto ne dogodi, a čuo sam da su takvi kvarovi vrlo skupi i problematični. Osobno se ne razumijem previše, a na službenim stranicama Peugeota kažu da se te izmjene obavljaju ili na 180.000 ili na 240.000 km, ovisno o režimu vožnje. Meni se to osobno čini previše, zato pitam Vas. I, da ne zaboravim, ako me možete uputiti na neke od češćih kvarova ili stvari na koje vrijedi obratiti pozornost, budu i da mi je ovo prvi Peugeot, ali i prvi dizelaš koji vozim.
Odmah, ali doslovce odmah, otiđite u kvalitetan servis za dizelske motore i neka skinu karter i očiste čelično sito ispred pumpe ulja. Ako se ulje neredovito mijenja, odnosno ako je loše kvalitete, tada se to sito može za čepiti, pa pumpa ne vuče dovoljno ulja i najprije strada turbopunjač. To je boljka turbodizelaša 1.4 HDI i 1.6 HDi. Inače, taj je motor osrednje kvalitete pa Vam savjetujemo da ulje mijenjate najkasnije nakon 10.000 km, zajedno s filtrom, a dobro bi došao i aditiv za ulje LM (Liqui Moly). Treba upotrebljavati potpuno sintetično ulje 5W 40. Točno je da se savjetuje izmjena zupčastog remena na 180.000 km, ali je preporučljiv pregled na svakom velikom servisu, odnosno na 20.000 km (na pola tog servisa preporučljivo je izmijeniti ulje i filtar). Ako postupite kako savjetujemo, mogao bi Vas još dugo služiti. No, osnovno je da servisiranje podijelite u dva dijela: motor servisirajte u servisu za dizelaše, a ostalo u drugom servisu.
09.07.2010.