Isplativost ugradnje plinske instalacije

Planiram u novi Ford C-Max 1.6 Ti-VCT (115 KS, noviji motor s promjenjivom geometrijom ventila) ugraditi plinsku instalaciju. Svjestan sam da su ekonomski motivi trenutno diskutabilni, ali po mojoj računici, investicija bi barem došla na pozitivnu nulu. Trenutno me više motivira ekološka komponenta plina u odnosu na benzin i spreman sam na tu investiciju. Međutim, ne znam da li bi, uz redovito održavanje plinske instalacije, vijek trajanja motora bio bitnije skraćen ako ga pogoni na plin u odnosu na benzin. Molim Vas za mišljenje. Srdačan pozdrav.
Focus spada među vozila kojima je nužno, uz plinsku instalaciju, ugraditi sustav za podmazivanje ventila (Flash-lube). To je nužno kod svih japanskih auta. Zbog toga vrijednost početnog ulaganja raste na 14.000 kn te isplativost isključivo ovisi o godišnje prijeđenoj kilometraži. Ako prelazite manje od 20.000 km godišnje, ne ugrađujte plinsku instalaciju, jer trebate računati na 20 posto veću potrošnju tekućeg plina nego benzina i smanjenje pouzdanosti (što je neminovnost, u manjoj ili većoj mjeri), dodatan godišnji servis plinske opreme (najmanje 400 kn) i gnjavažu i dodatan napor (i dodatne kilometre, dodatan rizik) na kupnju plina. Kao što se vidjelo, kod nas se ne može računati ni na što dugoročno. Uz to će se blago smanjiti performanse, otprilike na razinu običnog motora 1.6, pa to dovodi u pitanje tu investiciju. Koristite gorivo od 98 oktana i vaš Focus će imati izvrsne performanse, a uz umjerenu vožnju potrošnja neće biti velika...
12.01.2009.