Isplati li se Mazda3 110 CD

Imam zanimljivu temu za raspravu o dizelskom motoru 1.6 sa 109 KS (PSA-Ford) koji se ugrađuje i u novu Mazdu3 koju ste nedavno testirali i dali joj vrlo dobru ocjenu (ja sam potencijalni kupac, isprobao sam je i također sam fasciniran autom u svim pogledima). Naime, zanima me kako to da se taj motor smatra pogodnim, tj. da mu je radni vijek samo 150.000 km, a glasi kao najpouzdaniji, najrašireniji i jedan od najboljih u svojoj klasi? Ipak je to možda malo premalena kilometraža, bez obzira na to što u novije vrijeme motori traju kraće. Znamo da većina vozila u Hrvatskoj u prosjeku na godinu prijeđe između 10.000 i 15.000 km, što bi značilo da bi taj motor uredno radio 10 do 15 godina. Ti podaci i nisu toliko loši. Mogu razumjeti Peugeot, Citroën ili Ford (koji već generacijski glase kao jedni od najnepouzdanijih automobila), ali mi je vrlo upitno, pa i neshvatljivo da bi si to dopustio japanski proizvođač, u ovom slučaju Mazda, koja uz Toyotu slovi za najpouzdaniji i najdugovječniji auto na svijetu. Kako im se onda uopće isplati ugrađivati taj motor i narušavati ugled kad i sami mogu napraviti što žele, što su pokazali novim dizelskim motorima 2.2 sa 125 KS, 150 KS i 185 KS? Čemu motor 1.6 sa 109 KS kad elegantno mogu ponuditi i motor 2.2 sa 125 KS koji je u novoj Mazdi6? Tko će onda nakon osam godina i, recimo, 110.000 km kupiti taj auto, a vi ste ga platili 170.000 kn? Nije mi jasna računica, pa nije automobil tenisica koju iznosite i bacite u smeće, trebali biste nešto i dobiti za tu investiciju, pa i nakon 15 godina! Tko će onda nakon osam godina i, recimo, 110.000 km kupiti taj auto, a vi ste ga platili 170.000 kn? Nije mi jasna računica, pa nije automobil tenisica koju iznosite i bacite u smeće, trebali biste nešto i dobiti za tu investiciju, pa i nakon 15 godina!
tina je da PSA/Fordov motor (zapravo ga proizvodi Ford) ima izvrsna svojstva za tu klasu: ubrzanje, elastičnost, potrošnju i uglađenost. Ali taj motor, prema njemačkim ocjenama, bez otvaranja teško izdrži više od 150.000 km. Dobro ste procijenili da mnogima treba dugo da odvrte tu kilometražu, ali ipak... Trajnost bitno ovisi o načinu vožnje i održavanju. Zbog čega ga Mazda ugrađuje u model 3, a ne svoj motor 2.2? Cijena! Taj je motor upola jeftiniji od Mazdina 2.2, a i Ford, koji je suvlasnik Mazde, diktira poslovnu politiku. Uglavnom, zbog cijene se isplati samo ako se prelazi mnogo kilometara, a za one koji ne prelaze više od 15.000 km isplativiji je osnovni benzinski model 1.6 koji je znatno trajniji.
12.01.2010.