Golf se gasi i blokira

Imam Golf 1.4, proizveden 2001., benzinac, a gorivo točim na Ininim pumpama. Naime pojavio mi se problem: u vožnji se upalila lampica za akumulator i motor je prestao raditi. Pritisak na papučicu gasa nije davao nikakav odziv motora, servovolan nije radio (nisam mogao okrenuti volan, ali ne kao da se zaključao nego da se jednostavno zablokirao na jednom mjestu i ne može se pomaknuti ni milimetra). Svjetla, komandna ploča i radio su radili; znači struja je do njih dolazila. Nakon okretanja ključa na neutralni položaj, otvorio sam pokrov motora (nisam stručnjak pa ne znam što tražiti) i provjerio je li na akumulatoru sve spojeno, skinuo plastičnu zaštitu i sve OK, remen od alternatora je isto bio u redu. Potom je motor upalio i sve je radilo - kao da se ništa nije desilo! Netom prije gašenja motora sam osjetio, pri ulasku u zavoj da je nešto na moment zablokiralo volan, samo na stotinku sekunde, kao da je nešto preskočilo ili nešto slično. U zadnje vrijeme mjerač temperature motora se ne penje na sredinu, odnosno na temperaturu od 90 stupnjeva, nego ostaje nepomičan na donjoj granici - kao da se motor nije ni upalio! Npr. vozim se od Zagreba do Rijeke po autoputu i mjerač temperature se uopće ne podiže do radne temperature (5. brzina, 80-120 km/h, 2500-4000 o/min) nego stoji na donjoj granici cijelim putem (bilo kiša ili sunce). Ista stvar događa se i u gradskoj vožnji: mjerač temperature motora stoji nepomično kroz vožnju i samo se u nekom trenu zna podignuti. Nekada, kad na mjestu turiram motor, podigne se temperatura motora, ali kada krenem, kao da se od fluktuacije zraka, motor ohladi i mjerač padne. Rashladne tekućine ima dovoljno, mješavina antifriz-voda, ali u kojem omjeru nisam siguran, većina je voda. Zanima me znate li možda u čemu je problem jer ne bih želio da mi motor i volan otkažu u zavoju na autoputu.
Rizik otkazivanja servouređaja volana postoji uvijek kad se ugasi motor u vožnji jer on daje pogonsku energiju servouređaja, preko podtlačnog uređaja. Najprije treba posumnjati na neispravnost pumpe goriva, a ona moše otkazivati (štekati) zbog mehaničkog problema u samoj pumpi, zbog greške u releju ili instalaciji. Zbog tih razloga dolazi do povremenog otkazivanja pumpe goriva. Potrebno je provjeriti i ostale dijelove u sustavu ubrizgavanja te očistiti brizgaljke, a problem može biti i u sustavu paljenja - zbog greške u visokonaponskom sklopu, probijanju napona... Također, nepostizanje radne temperature ukazuje na neispravan termostat, što je slaba strana tog motora. U svakom slučaju, nužno je da temeljito pregledate i servisirate automobil što prije, jer biste mogli imati velikih problema. Javite se, s mojom preporukom, ing. Petru Meiću-Sidiću, tel. 01/3362 765, koji će vam temeljito riješiti problem.
01.09.2009.