Golf 1.6 D troši ulje

Imam Golfa 2 dizela, 1991. godina. Troši ulje u dozvoljenim granicama, promijenio sam mu dizne prije 4 mjeseca i prepakirao visokotlačnu pumpu (Bosch). Zamijenjeni su i grijači, izvršen je remont elektropokretača i alternatora. Kada je hladan duže vrijeme mi, vergla, dok upali smjesu, a pri tome se osjeti lagani trzaj motora kao da je nešto začepljeno, pa probija. Kada upali plinovi su smeđkasti, nakon toga, kada se motor zagrije i tijekom dana iako se motor ohladi, pali bez problema, da bi se nakon sto prenoći bez vožnje ponavio isti problem. Nakon što se jednom opet zagrije, ponovno paljenje se odvija bez problema. Mislio sam da je problem u pojavljivanju zračnog jastuka u dovodu goriva na pumpu visokog tlaka, ali ni to nije razlog jer sam provjerio da nema zračnih jastuka u vodovima goriva. Jedino što bi opet moglo biti su dizne, jedna ili više njih da su začepljene, iako sam ih nedavno mijenjao. Volio bih čuti vaš savjet, pošto mi nitko točno ne može reći o čemu se radi. Motor je sigurno OK, pošto sam mu mjerio i kompresiju, a ulje troši u granicama tj. nekih 1-2 decilitra na 6000 km.
S obzirom na starost vašeg automobila i simptome koje navodite, radi se o općem istrošenju motora. U takvom slučaju nisu preporučljivi parcijalni zahvati, odnosno prije sređivanja Bosch pumpe i grijača trebalo je provjeriti opće stanje motora, mjerenjem kompresije. Tlakovi u cilindrima trebaju biti ravnomjerni i veći od 27 bara. U vašem slučaju vjerojatno je potreban generalni popravak. Naime, zbog istrošenja, kad je motor hladan ne može se ostvariti dovoljna kompresija u cilindrima potrebna za samozapaljenje smjese. Zbog toga se gomila gorivo u cilindrima i u jednom trenutku dođe do nagle eksplozije, uz pojačano dimljenje.
19.12.2008.