Ford Focus 1.6 TDCi bučan na visokim okretajima

Vozim Ford Focus 1.6 TDCi iz 2005. Kad se motor ugrije, čuje se glasnije, poput starih dizelaša. Kao laiku, pada mi na pamet ulje koje koristim, Shell Helix Diesel HX7 5W-30. Ako je problem u ulju, koje mi preporučujete? To se počelo događati otprilike na 70.000 km, nakon što su mi u ovlaštenom servisu zamijenili ulje te natočili 1 cm ako ne i više iznad crte maksimuma na mjeraču ulja, uvjeravajući me da će se razina sniziti. Međutim, razina se ni nakon tjedan ni mjesec dana nije snizila! Prije sam uglavnom vozio na kratke relacije te nisam obraćao pozornost, no otkad sam promijenio posao te vozim stotinjak kilometara dnevno, sve sam više zabrinut radom motora.
Na žalost, ne mogu vam navesti dobru dijagnozu. Naime, radi se o motoru inače vrlo dobrih performansi i povoljne potrošnje, ali koji ima ozbiljan konstrukcijski nedostatak (pogotovo u verziji sa 109 KS, a znatno manje sa 90 KS). Riječ je o PSA-Fordovom motoru koji se ugrađivao u 30-ak modela Forda, Peugeota, Citroëna, Mazde i Volva. Osnovni je problem u situ ispod pumpe ulja, koja se (pogotovo ako se ulje ne mijenja redovito) nakon 70-80 tisuća kilometara (nekad i prije) blokira katranom i nečistoćama te se pogorša, odnosno blokira cirkulacija ulja. Tada prvi strada turbopunjač, a potom i ostali vitalni sklopovi. Moguć je i obrnuti redoslijed. Kod tog motora ulje treba redovito provjeravati i dolijevati. Problem je što mnogi vlasnici to nisu navikli činiti, a motor ionako ima malo ulja (3,9 l), pa lako ostane bez njega. Uz to je tvornički propisan interval od 20.000 km predug. Zbog toga u novoj seriji taj motor nije poboljšan, nego je iz temelja rekonstruiran te ima samo jedno bregasto vratilo umjesto dva i osam ventila umjesto 16. Otiđite u specijalizirani servis za dizelske motore, gdje vam trebaju izmjeriti tlakove kompresije kako bi se utvrdilo stanje motora. Potom treba skinuti uljni karter i temeljito očistiti donji dio motora. Ulje koje koristite je dobro, ali s obzirom na stanje motora bilo bi dobro da počnete upotrebljavati specijalizirano potpuno sintetično ulje za starije motore i aditiv za ulje LM. No, moguće je da je došlo do veće istrošenosti motora i tada će ga trebati otvarati i napraviti polugeneralni ili generalni popravak.
21.03.2012.