Focusu 2.0 TDCi otkazuje turbopunjač

Imam Ford Focus 2.0 TDCi iz 2006. Katkad se događa da vozim jednim gasom, a on kao da malo posustane i poslije toga kao da nema turbine, javlja se tek oko 3500 okretaja i malo trza, zatim vozim nekoliko minuta, ugasim i upalim – sve normalno. Zanima me vaše mišljenje. Osim toga, jednom davno upalila se lampica motora, gorjela jedan dan i ugasila se. Kompjutor je očitao senzor okretaja turbine. Može li se začepiti pa možda očistiti?
Problem je u začađenosti turbopunjača, zbog čega su statorske lopatice turbine vjerojatno ostale blokirane u položaju za visoke okretaje. Nužan je servis kod specijaliziranog mehaničara za turbopunjače. Pritom se turbopunjač rastavlja i čisti (pjeskari). Treba utvrditi stanje vratila s turbinskim kolom i rotora kompresora (rastavlja se od vratila). Ako su iskrivljeni ili oštećeni, treba ih izmijeniti. Odstupanje od centričnosti provjerava se komparatorom. Potom se mijenjaju radijalni i aksijalni ležaj, karike za brtvljenje ulja, gumene brtve i bočna ploča kompresora. Na kraju je najvažnije dinamički uravnotežiti (balansirati) posebno rotor i otom cijeli sklop u kompletu.
18.05.2011.