Dotrajao Renault 19 dizel

Imam Renault 19 iz 1991., s dizelašem 1.9 D, koji je prešao skoro 300.000 km. Cijelu je zimu radio odlično i palio iz prve bez verglanja. Početkom proljeća mijenjao sam grijače. Sad svaki put kad upalim hladan motor ide gusti plavi dim i trese se kao da radi na tri (možda i dva) cilindra. S tim da i dalje pali bez većih problema. A kad postigne radnu temperaturu radi OK. Nema plavog dima i sva 4 cilindra rade dobro. Gledao sam i šipku za ulje motora, na normalnoj je razini i nema tragova vode ili nečeg drugog na njoj osim ulja. Ulošci diza su u redu, bacaju maglu a ne mlaz. I grijače sam gledao neki dan i u redu su. Znam da je vjerojatno pred polugeneralkom, ali me zanima konkretno zašto se tako ponaša kad je hladan
  • Sve ukazuje na opću dotrajalost motora, koja će, u dogledno vrijeme zahtijevati generalni popravak, a ne polugeneralni (tada se mijenjaju i sre|uju ventili). Zbog istrošenja cilindara i/ili ventila došlo je do pada tlakova kompresije na jednom ili više cilindara. To se može provjeriti mjerenjem kompresije - tlakovi u cilindrima trebaju biti ravnomjerni i ne manji od 27 bara. Problemi u radu najviše se uočavaju dok je motor hladan, kad su zazori najveći, te se povećava potrošnja ulja, čijim izgaranjem nastaje plavi dim. U tom slučaju parcijalni zahvati nisu isplativi, niti imaju smisla. Savjetujemo vam da u motor ulijete dvije doze aditiva za ulje Liqui Moly od po 125 ml i vozite ga dalje dok ide. Istodobno tražite dobar rabljeni motor jer bi to bilo isplativije (naravno, ako je u dobrom stanju) nego generalni popravak.
17.06.2008.