Dotrajao motor Peugeota 205 GTi

Posjedujem Peugeot 205 GTi 1.6 iz 1992. godine. Vozilo je posljednjih osam godina bilo garažirano jer je imalo problema. Krenuo sam u restauraciju, međutim imam sljedeći problem. Automobil kad je hladan upali iz prve, međutim odmah se ugasi i već sljedeći put moram “napumpati” gas da bih ponovno upalio. Ujedno, motor se guši između 1500 i 3000 okretaja, dok na višima vuče bez problema. Čim pritisnem spojku, motor padne na 500 okretaja, “zaštuca” i ugasi se. Pokušam li dodati gas da se ne ugasi, javlja se problem neprihvaćanja gasa, tj. motor pokušava povući, ali se svejedno ugasi uz trzanje. Stavljen je novi akumulator, no ako su upaljena svjetla čuje se samo pištanje pumpe, a automobil se ponaša kao da je akumulator prazan ili kao da nema dovoljno snage.
Kod automobila starog 17 godina najprije treba posumnjati na opću istrošenost motora. Izmjerite tlakove kompresije u cilindrima. Trebaju biti ravnomjerni i ne manji od 9 bara. Ako je to loše, odnosno ako je jedan ili više cilindara izgubio kompresiju, tada je preporučljivo napraviti polugeneralku ili još bolje generalku. Ako su tlakovi u redu, što nije vjerojatno, treba provjeriti i senzore tlaka usisnog zraka i temperature, zabrtvljenost usisne grane, a također i stanje brizgalica. No prvo je pitanje kompresija.
17.12.2009.