Dotrajao motor Passata 1.9

Posjedujem VW Passat 1.9 TD iz 1994. godine. Kada ga ujutro upalim, auto radi na 3 cilindra. Nakon što malo dodam gas, maksimalno do 1000 o/min, proradi i četvrti cilindar. Passat je prešao 289.000 km. Napravljen mu je veliki servis prije 8.000 km, grijači su mijenjani prije 45.000 km. Dizne su dobre, Bosch pumpa i turbina su dobre. Motor je besprijekoran, nigdje ne curi. Nitko ne zna u čemu je problem. Možete li vi pretpostaviti gdje je kvar?
Ako, nakon ovakvih jasnih simptoma “nitko ne zna u čemu je problem”, onda zbilja niste bili kod servisera koji puno znaju te ih obvezno zamijenite. Problem je u dotrajalosti motora, koje se manifestira u neravnomjernoj istrošenosti motora, koja se manifestira u neravnomjernoj potrošenosti jednog ili više cilindara. To se provjerava mjerenjem kompresije u cilindrima - tlakovi moraju biti ravnomjerni i viši od 27 bara. Ako je jedan ili više cilindara izgubio kompresiju, nužan je temeljit popravak, a s obzirom na kilometre - to znači generalni popravak. Parcijalni popravci nisu isplativi, a nisu ni mogući. Logično je da motor radi nemirno, jer se u jednom cilindru (koji je najviše istrošen) ne ostvaruju uvjeti za samozapaljenje goriva.
03.03.2009.