Dotrajali Rover 420 Di slabo pali

Posjedujem Rover 420 Di 2000 ccm, 77 kW iz 1997., s prijeđenih 510.000 km, vlasnik sam auta 14. godinu. Problem je u prvom paljenju, posebno sada kad je malo zahladilo. Teško upali, dosta vergla, a kad prihvati, ispusti veći oblak bijelog dima. Kasnije u toku dana, kad god koristim auto pali, kako se kaže, „k'o mina“. Ispitao sam grijače, akumulator, alternator... i sve  je bilo OK? Prije godinu dana sam provjeravao - čistio senzor protoka zraka, dirao ono što se ne dira i puknuo mi je listić – senzor. No, čudan je taj Rover, potrošnja mi je ostala ista, auto mi normalno vuče, nije trom, nema nikakvih problema, senzor je znači u funkciji, ali postoji li mogućnost neke greške pri prvom paljenju, upravo radi senzora protoka zraka? U desnom kotaču posljednjih  mjesec dana nešto škripi i cvili prilikom skretanja i kao da mi je malo teži na volanu.  Kontrolirali smo ovjes, letvu volana, mijenjali kuglu i manšete. Inače, auto je redovito i kvalitetno servisiram. Molim Vas za pomoć i dobru  dijagnozu, imam namjeru s njim proći još najmanje 500.000 km.

Činjenica da ste prošli više od pola milijuna kilometara s Roverovim dizelašem, koji nije slovio kao najtrajniji, ukazuje na to da je motor već prilično dotrajao. A to se kod dizelskih motora prepoznaje upravo po teškom paljenju. Naime, za razliku od benzinskih, kod kojih su za paljenje smjese goriva i zraka zadužene svjećice, kod dizelskog motora se gorivo samo pali nakon ubrizgavanja u užareni zrak. A on se na kraju drugog takta (kompresije), zbog visokog stlačivanja, zagrijava na 500 do 650 Celzijevih stupnjeva. Kod dotrajalog motora, zbog istrošenja cilindara i klipnih prstenova dolazi do propuštanja zraka između stijenke cilindra i vanjske plohe prstena, ne ostvaruju se dovoljno visoki tlakovi, a time i temperature, pa se ubrizgano gorivo teško pali. Kad motor upali i zagrije se, zazori se smanjuju i tlakovi rastu, a temperatura se povisuje samim radom motora, pa motor počinje dobro vući. Preciznije stanje moći ćete odrediti mjerenjem tlakova kompresije. Savjetujem vam da u motorno ulje počnete dodavati aditiv LM (molibdenov disulfid), u propisanoj količini. Također, prije nego uključite elektropokretač, kontaktnim ključem triput uzastopce aktivirajte grijač u cilindrima i potom uključite elektropokretač. Motor će lakše i brže upaliti. Mjerač protoka zraka obvezno izmijenite, jer po njegovoj informaciji upravljačka elektronika dozira pravilnu količinu ubrizganog goriva. Ako se tako paljenje motora koliko-toliko stabilizira, ne dirajte ništa. Bojim se, da ako otvorite motor, tu neće biti kraja. Trebat će generalni popravak.

19.12.2012.