Curi letva volana Passata

Posjedujem Passat 1.9 TDI, 90 KS i curi mu letva volana. Bila je na reparaciji i sad ponovo curi. Je li to možda tvornička greška ili nešto drugo? Koje je ulje najbolje koristiti za servo volana? Sad dosipavam Inino ATF.
  • Otiđite hitno u sprcijalizirani servis, ali kod drugog majstora. Naime, ispuštanje ulja iz servouređaja ukazuje na ozbiljan problem, zbog kojeg servouređaj može otkazati. Hidraulički servouređaj volana znatno smanjuje otpor upravljanja, posebice pri malim brzinama. Sastoji se od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom, te hidrauličkog upravljačkog mehanizma. Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju. Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. Mnogi ne vode računa o tom sklopu, sve dok ne počnu problemi. S vremenom se u njemu nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam. Prilikom servisiranja mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške, te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju (na slici). Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila.
20.08.2008.