Citroën Xsara 2.0 HDi gubi okretaje i gasi se

Imam Citroën Xsaru Break 2.0 HDi iz 2001 godine. Ljeti se u vožnji upalila lampica pumpe te je auto izgubio okretaje i ugasio se. Kada bih potpuno oduzeo kontakt i pričekao nekoliko sekundi, mogao bih ga upaliti i prijeći koji kilometar dok se ne bi ponovilo isto. Bio sam nekoliko puta na dijagnostici, čak i u servisu, i rekli su da je greška u regulatoru tlaka goriva i protoka zraka. Sve je promijenjeno, ali motor i dalje gubi okretaje i gasi se ili ograniči okretaje na 2100. Kad ugasim auto, okrenem ključ, on ostane još nekoliko sekundi raditi i to je znak da će opet biti upaljena lampica pumpe, a okretaji ograničeni na 2100. Mnogi mi govore da bi se auto trebao ugasiti kada se odvoji regulator protoka zraka, ali on i dalje isto radi. Sve to događa se dok su vani više temperature zraka, a otkako je zahladilo sve radi normalno.
Ako se promijenio način rada promjenom temperature okoline, tada najprije treba posumnjati na senzor temperature. S obzirom na simptome, problem može biti i u upravljačkoj elektronici visokotlačne pumpe i regulatoru tlaka u zajedničkom vodu (common-railu). Kad motor radi na minimumu, treba biti 300 bara, a pod punim opterećenjem 1350 bara. S obzirom na godine, preporučljivo je i očistiti i servisirati turbopunjač te izmjeriti tlakove kompresije, kako bi se procijenilo stvarno stanje.
13.02.2012.