Chip-tuning za Octaviju 1.9 TDI

Zanima me kako, gdje i pošto mogu ugraditi chip-tuning na Škodu Octaviju karavan 1.9 TDI, 110 KS, 2001. god.? Tražim ozbiljnog majstora/firmu s dobrim servisom, garancijom i sl. Molim Vas za preporuke i koga da kontaktiram za dodatne savjete (po mogućnosti na području Slavonije i Zagreba). Inače, vozim umjereno, štedljivo, ali bih htio imati dodatnu rezervu snage za pretjecanje (falilo mi je u vožnji kroz Bosnu kada smo se vračali s mora; 4 osobe i 4 torbe). Auto je do sada prešao 75.000 km i redovito je servisiran i održavan. Kakav je utjecaj na trajnost motora i ostalih dijelova automobila ukoliko se vozi umjereno i pažljivo? Pro i kontra chipa, molim. Jer sam čuo da su pojedinci imali loših iskustava s npr. oštećenjem autokompjutora i druge elektronike. Također razmišljam i o hvaljenom K&N zračnom filtru za Octaviju. Zanima me koliko otprilike košta, koliko se često mijenja, gdje ga nabaviti i kako bi utjecao na performanse automobila samostalno i(li) s ugrađenim chipom? Je li preporučljivo koristiti uljni aditiv Ceramic Power Liquid? Hvala!
O tzv. chip-tuningu više puta smo negativno pisali, a odnedavno se treba uzeti u obzir još jednu važnu stvar. U zemljama EU takve su dorade strogo zabranjene (kazne su visoke, a moguće je i isključenje iz prometa). Njihova policija već raspolaže s mobilnim ispitnim stanicama, kojima se lako provjeravaju parametri motora. Objašnjenje je logično – snaga motora usklađena je sa ostalim svojstvima automobila (kočnicama, gumama, ovjesom, spojkom...). Povećanjem snage motora nastaje nesklad svojstava, te se smanjuje sigurnost automobila. Uz to se povećava štetnost ispušnih plinova te vara država (ne plaćaju pristojbe na dodanu snagu). Snaga motora s turbinskim prednabijanjem lako se povećava povećanjem tlaka prednabijanja, koji se podešava ventilom u ispušnoj grani (povezanim s membranskim uređajem iza puhala). Kad tlak prednabijanja prijeđe kritičnu vrijednost, određenu konstrukcijom motora, ventil smješten prije turbine (zove se “waste-gate” ili “blow-off”) dio ispušnih plinova usmjerava mimo turbine izravno u ispuh. Chip-tuningom podešava se veći tlak prednabijanja, na kojem se otvara taj ventil. Motor, logično, postaje snažniji, ali mu se znatno skraćuje vijek. Povećanje snage za 10 posto može smanjiti trajnost za više od 50 posto. Kad bi chip-tuning bio koristan i bezopasan, budite sigurni da bi takve parametre podesili već u tvornici. Inače, turbodizelaš s direktnim ubrizgavanjem i zakretnim krilcima statora turbine (VTG) - 1.9 TDI/110 KS, koji je premijerno ugrađen 1995. u Audi A4 vrlo je kvalitetan i ima dobre performanse. Preporučujemo vam kvalitetan servis (turbina, Bosch-pumpa, brizgaljke...) nakon kojeg će motor bolje raditi i dobiti oko pet posto snage.
08.12.2008.