Audi A6 1.9 TDI loše pali i slabo vuče

Vozim Audi A6 1.9 TDI iz 1998. godina sa 110 KS. Vozilo se samo od sebe ugasilo u vožnji, bez ikakvog “lošeg” zvuka, jednostavno se ugasilo i više se nije moglo upaliti, premda je zvuk pri paljenju “normalan”. Sutradan kada sam ga pokušao upaliti, uspio sam nakon više pokušaja, no kao da jedan od cilindara ne radi te kada motor dosegne radnu temperaturu, kazaljka okretomjera počne skakati gore-dolje i motor se ponovno ugasi te se ne može upaliti sve dok se potpuno ne ohladi. Do prije tri tjedna imao sam kabel i program (VAG-COM) koji je pokazivao greške senzora temperature rashladne tekućine motora i senzora temperature goriva (ne znam koliko je to bitno), no bez obzira na to automobil je palio i radio besprijekorno, s prikazanim greškama, oko godinu dana... I sada kada ga upalim, uz navedene simptome, iz ispuha dosta dimi (vjerojatno zbog neizgaranja goriva iz jednog od cilindara koji ne radi). Kabel sam ponovno naručio, ali stiže tek za dva tjedna, pa bih vas molio za bilo kakav savjet ili mišljenje.
Riječ je o razmjerno malom dizelašu u teškom automobilu (taj je motor izvorno napravljen za Audi A4) i najprije treba utvrditi stupanj istrošenosti mjerenjem kompresije. Sigurno je najmanje jedan cilindar popustio, odnosno tlak će mu biti manji od 27 bara. Drugi je problem s EDC visokotlačnom pumpom, koja također može otkazati, a i turbopunjač je vjerojatno upitan. Dakle, izmjerite kompresiju pa nam javite koliki su tlakovi u cilindrima.
12.11.2009.