Moderne kamp kućice i kamperi za uzbudljive odmore

Svi ponekad sanjaju da provedu odmor putujući u kamp kućici ili prikolici, slobodni od obaveza, bez točnog odredišta, kako plove cestama...

Koliko se zapravo avantura s modernim kamperom ili kamp kućicom isplati? Hoćemo li par tjedana uživanja platiti stezanjem remena kroz cijelu fiskalnu godinu? Nisu ni svi sigurni znaju li kako održavati kamp kućicu. Koji model izabrati, pitaju se mnogi.

Možete naravno kupiti vizualno vrlo atraktivne, bogato opremljene i kvalitetne nove kampere i kamp prikolice različitih proizvođača, no zato morate biti spremni izdvojiti nekoliko desetaka tisuća eura. Polovna vozila znatno su jeftinija, a njihova cijena naravno, ovisi od stanja i opremljenosti kamp kućice i kampera. Stoga je možda dobra ideja da prije nego što donesete konačnu odluku o kupovini kamp kućice ili prikolice prvo iznajmite, pa provjerite je li taj koncept putovanja i načina života uopće za vas.

Prvo treba znati kako su kamp prikolica i kamper dva potpuno različita koncepta. Kampere uglavnom koriste oni koji više puta mijenjaju lokacije ili kampove, dok su oni sa prikolicom najčešće ljudi koji u jednom kampu provedu cijeli odmor. Prednost kod kampera je to što putnici u vožnji mogu koristiti kuhinju i kupaonicu, dok je zakonom zabranjeno da itko boravi u prikolici tijekom putovanja.

Oni koji odluče dati novac za kupovinu kampera ili prikolice nisu „osuđeni“ da ih koriste jednom ili dva puta godišnje za odlazak na more. Njima mogu svakog vikenda otputovati do obližnjeg izletišta, napraviti roštilj i popiti pivo ili vino bez straha od policije, budući da će imati gdje prespavati.

Također, kamper olakšava i posjete, budući da možete provesti večer kod gostiju, a nakon toga pošto ne morate spavati u kući domaćina,  u svojoj kućici na kotačima imate potpunu privatnost. Kamperi su brži i lakši za upravljanje. Međutim, ako usporedimo neki stari kamper iz 80-ih, sa slabim i izmorenim motorom i laganu, relativno kompaktnu kamp prikolicu koju vuče novi VW Touareg 3.0 TDI sa 260 KS, ta konstatacija više ne vrijedi.

Kamperi mase do 3.5 tone mogu se u gotovo svim zemljama Europe na autocesti kretati brzinom do 130 km/h, dok je ograničenje brzine za automobil koji vuče kamp prikolicu često znatno niže. Kamperom se upravlja vrlo lako, gotovo isto kao kombijem. Čak i ako nemate iskustva sa većim vozilima, zasigurno nećete imati problema. Visoko ste u stolici, pa imate odličnu preglednost jer imate velike bočne retrovizore, a jedino na što se treba naviknuti jest odsustvo unutrašnjeg retrovizora.

S druge strane, kada je u pitanju prikolica, morate biti znatno pažljiviji  po pitanju ubrzavanja, preticanja, kočenja i refleksnog izbjegavanja udarnih rupa. Stoga se preporučuje da vježbate sa prikolicom na poznatom terenu kako biste stekli bar neko iskustvo prije polaska na put. Posebno se savjetuje vježbanje vožnje u rikverc, pogotovo na uskom prostoru. Budući da je riječ o širokoj, visokoj i dugačkoj prikolici, manevarski prostor je sužen. Zato se vozačima preporuča da se s prikolicom ne vrluda previše po gradovima.

Novi kamperi i RV-ovi stalno se pojavljuju na sceni, neki s modularnim sustavima koji mijenjaju igru, a drugi s inovativnim rješenjima iskorištavanja prostora. Jedan od najvažnijih i najzanimljivijih koncepta kamp kućice u posljednje vrijeme pojavio se na sajmu kamp kućica u Düsseldorfu u Njemačkoj, trgovačkom događaju, gdje se ponajprije izlažu futurističke modeli kamp kućica. Francuska  tvrtka Green Cat Technologies predstavila je sCarbane, divovsku samoodrživu kamper prikolicu koja podiže standarde kad je u pitanju zelena tehnologija. Kad putuje, sCarabane je tek osam metara dugačka srebrna kutija, no dok ste u kampu, prikolica se transformira u prostranu, kuću od 30 metara kvadratnih metara.

Kamp kućice i kamperi mogu vam donijeti mnogo prelijepih trenutaka i uzbuđenja, no isto tako i problema, ukoliko niste spremni na nomadski život, ili pak niste dovoljno vješti iza volana.

10.04.2019.