Volvo X60 D5 AWD Summum - gospodin tjelohranitelj

Uvijek solidan i uvijek drugačiji, XC60 manjka strogost njemačkih konkurenata, ali nadoknađuje načinom na koji se nosi svakodnevicom

Tržište "malih" SUV-ova je u stalnom porastu i nema čega se sve proizvođači nisu sjetili kako bi dograbili još kupaca. Ali, kao i sa svime u životu, ne razumijete vozače SUV-ova dok ne postanete jedan od njih. SUV-ovi su nepraktični, na terenu većina pokazuje gubitak talenta na prvom usponu, neekonomični i nepregledni – ali ih volimo. Razlog je osjećaj moći, veličine i ono najvažnije – komfora. Možda ne u smislu udobnosti ovjesa nego prostranosti i ležernosti kojom možete voziti automobil. Upravo vas tako "uljulja" i redizajnirani XC60.

Skup? Prilično. Da ne bude zabune, XC60 kreće od 328.876 kuna s D3 motorom. S najsnažnijim dizelskim motorom i automatskim mjenjačem kreće od 411.220 kuna. Međutim, konkretan testni primjerak imao je izuzetno bogat paket opreme Summum s brojnim doplatama. Popis je zaista podulji pa navedimo samo neke: progresivni servo, kompjuterski kontroliran ovjes, 19'' naplatke, krovni prozor, sustav za kontrolu mrtvog kuta (BLIS), sustav za budnost vozača, stražnja vrata s elektromotorom, dual ksenon svjetla, grijana kožna sjedala... Sve to zajedno je "nafrkalo" cijenu Volva prilično preko pola milijuna kuna. Po tome nimalo ne zaostaje ali ni ne prednjači pred BMW-om X3 ili Audijem Q5. Ipak, u mojim očima Volvo ima tanku prednost koju snažno grabi opremom, pametnom tehnologijom zaštite putnika i karakterom, a gubi upravljačem i podvozjem.

Od prvog do zadnjeg branika, milimetar po milimetar, sve na ovom automobilu ulijeva pouzdanje, osjećate se kao da vozite tvrđavu. U kombinaciji s vrhunskim D5 motorom karakterističnog zvuka i masivnih 440 Nm, te automatskim mjenjačem, XC60 se doima agilnim, pokretnim i dobro se nosi sa svojih 1700 kilograma. Kočnice su dovoljno snažne i uvjerljive da se na njih možete osloniti. Ono gdje je sito Volva šuplje je prednji ovjes i buka koju ovjes proizvede na udarnim rupama. Upravljač je mesnat, lagan, ali beživotan.

Izgledom je XC60 postao mesnatiji, agresivniji, pogotovo sprijeda. Unutrašnjost je i dalje besprijekorno funkcionalna i pregledna – bez obzira na gomilu tipki koje na prvi pogled djeluju kao ih je donio vjetar. Mjesta na stražnjoj klupi nema u izobilju kao što biste očekivali na prvi pogled, ali je dostatno da se smjeste dvije odrasle osobe. Prtljažnik je lako dostupan i funkcionalan. Električki pokretana stražnja vrata su zaista previše, to vam nije potrebno na ovakvom automobilu, ali je kino za slučajne prolaznike. Doduše valja se naviknuti na kraće čekanje da se zatvore.

XC60 vas lako uljulja i otupi osjetila. Udobno vam je i lagodno se vozite, bez ikakvog napora, dok on obavlja gomilu stvari za vas. Upravo zbog toga ga volimo i mrzimo. Lako se naviknuti na lijepo, ali nas je ulijenio. Nakon tjedan dana sjesti u mali automobil s ručnim mjenjačem djeluje kao fizički trening pred ljeto nakon obilate zime. Pametnim izborom opreme cijena ne mora biti tako nebeska, a možete imati sve potrebno. Mi preporučamo tempomat s radarom, BLIS, dual ksenon, kvalitetniji audio sustav, a kućice pokraj pojmova: paket svestranosti, zimski paket , ostavite bez kvačice. Bez električnih stražnjih vrata možete proći tek u početnom paketu Kinetic.


Tehnički podaci
Volvo XC60 D5
* Pet cilindara, turbo dizelski redni
* Obujam 2400 cm3
* Snaga 158 kW (215 KS) pri 4000 o/min
* Najveći okretni moment 440 Nm pri 1500 o/min
* Pogon na sva četiri kotača
* Šest stupnjeva prijenosa, automatski
* Spremnik goriva 70 l
* D/Š/V 4627/1891/1713 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 8,3 s
* Najveća brzina 205 km/h
* Potrošnja 6,4 l/100 km
* CO2 169 g/km
Cijena 570.000 kuna

Sviđa nam se
Solidan. Poput tvrđave na kotačima

Ne sviđa nam se
Ovjes. Mrvu preglasan i drhtav

Iznenađuje
Motor. Obožavamo D5, zvukom i performansama – sasvim drugačiji dizelaš

Ocjena: četiri i pol zvjezdice

Zaključak
Kod SUV-ova uvijek gledam da imaju "ono nešto" kad su već u startu prekrasna beskorisna stvorenja. Volvo ima tu gospodsku profinjenost i atletsku pokretljivost. Nije trom na nogama, djeluje kao zaštitnik obitelji i putnika. Dizajnom unutrašnjosti, pogotovo središnje konzole kupuje me na prvi dojam jer je potpuno drugačiji od drugih, posebnost. Danas su automobili sve sličniji jedni drugima, ovakve stvari se cijene. Šteta što se ne mogu oteti misli da je XC70 najsolidniji Volvov "terenac", dok su ostali sami sebi teški.

Miroslav Zrnčević

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

23.09.2013.