Usporedba: Renault Captur i Peugeot 2008

Novi format Francuza... Praktični, povoljni, prikladni – sa 2008 i Capturom Francuzi prevode koncept R4 u današnje vrijeme. Mogu li time pobjeći od krize?

Potrebno je čudo. Ekonomsko čudo za krizom pogođenu francusku automobilsku industriju. U posljednje četiri godine proizvodnja je pala za oko trećinu, na jedva dva milijuna vozila 2012. Zbog toga je u ovoj branši posao izgubilo oko 100.000 ljudi.

Da se automobilska industrija ponovno pokrene, potrebne su inovativne ideje i svježi koncepti vozila. Njih prepoznajemo u Peugeotu 2008 i Renaultu Captur. Oba mala SUV-a odriču se složene tehnike pogona na sve kotače, oslanjaju se na praktičnu visoku konstrukciju i pritom ostaju kompaktniji od 308 ili Meganea. Jeftiniji su ionako. Oba francuska kralja za slobodno vrijeme smijemo bez sumnje opisati kao nov naraštaj, modele koji uspjeh traže izvan konvencionalnog. Toga je u Renaultu nekad bilo više – i doista: Captur ima nešto od legendarnog R4. I on je bio prostran, nadaren za svakidašnjicu i jeftin.

Koncept: Renault prostraniji, Peugeot luksuzniji
Renaultu je jako važno da Captur izgleda trendovski, a ne kutijasto i jednostavno kao R4. Brojni kromirani zasloni (serijski u Dynamique paketu ) te dvobojni lak s izdvojenim vanjskim zrcalima, A-nosačima i krovom (3990 kuna) nude Capturu vrlo razigran dojam. On se nastavlja u kabini s obojenim kontrastnim zaslonima i presvlakama sjedala koje se mogu skinuti. Iskreno po nama bi od te promjene rublja bila bolja čvršća sjedala s više potpore te bolja izrada. U Capturu prevladava tvrda plastika koja se na poklopcu pretinca na središnjoj konzoli doima pretjerano oštrih kutova. Prostora za poboljšanje ima i glede ladice za odlaganje ukliještene između prednjih sjedala te pretinca za rukavice kojem uvijek smetaju noge suvozača.

U svakom se slučaju 2008 doima ozbiljnije – a u mnogim detaljima i solidnije. Naglaske u kromu Peugeot primjenjuje malo štedljivije i ciljanije, u najbogatijoj opremi Allure kabina mazi kombinacijom tkanina koža i klavirskim lakom. Tu je i kontraverzno malo kolo upravljača (nekima se sviđa a nekima odbojno), novo prepoznatljivo obilježje kuće Peugeot. Premda položaj sjedenja s pogledom na instrumente iznad upravljača ne odgovara svima, a kolo upravljača s ravnim donjim dijelom izgleda neskladno, materijali i završna obrada posve odgovaraju. I obloge sjedala pokazuju se stabilnijima i nude bolju potporu pa ne ostavljaju dojam istrošena naslonjača kao u Capturu. Usprkos suvremenosti u dizajnu, Peugeot otrežnjuje donekle staromodnim rukovanjem. Stražnji bočni prozori mogu se spustiti samo dopola (kod Renaulta gotovo posve nestaju), naoko labava stražnja polica ne podiže se zajedno sa stražnjim poklopcem smeta pri utovaru. Nije od velike pomoći što se posljednih deset centimetara police može preklopiti. Usto su regulatori klima-uređaja smješteni prenisko, a izbornik navigacije u nekim je točkama teško razumljiv – više nam se sviđa Renaultovo jednostavno rješenje bez ikakvih zagonetki.

Captur je u prednosti i glede ponude prostora. Iako je četiri centimetara kraći od Peugeota, u drugom je redu Captura osjetno prozračnije. To nije trik nego zasluga sedam centimetara većeg međuosovinskog razmaka i pomične stražnje klupe koja se može uzdužno pomaknuti za 16 centimetara. Kad je u 2008 već pomalo skučeno, u Capturu se još može opušteno sjediti. Veći otvori vrata, veći raspon podešavanja kola upravljača, tri centimetra veća visina sjedenja i vitkiji prag ne čine Captur savršenim partnerom samo za starije. Jednostavno u njega svatko ulazi i izlazi lakše. U korist 2008 govore niži utovarni rub i bolja oprema, a u usporedbi s uobičajenim malim automobilom ionako ima sve prednosti.

Vožnja: Peugeot dinamičniji, Renault udobniji
Peugetovih pet minuta dolazi u vožnji. Njegov ovjes pobuđuje mnogo više povjerenja od blago ljuljuškavog nastupa Renaulta čiji je ovjes mekši i dopušta više naginjanja. I na limitu Captur nije toliko uvjerljiv, njegov ESP radi nešto grublje od sustava francuskog kolege. Tamo gdje 2008 promjenu traka svladava cupkajući na kotačima, Capturov ESP već daje signal za usporavanje. Iskreno, govorimo o samome limitu koji većina neće ni kušati. Gledano s dinamične strane, Peugeot više voli juriti. Zbog mekše podešenog ovjesa Capture je i nešto udobniji. Premda se ne mogu izravno uspoređivati, Renaultov četverocilindarski benzinski motor s 120 KS i Peugeotov dizelski sa 115 KS su vrh ponude. Sve je jasno: kupci Captura trebali bi svakako izabrati taj benzinac ili dizelaš sa 90 KS – upravo su oni prava mjera za ovaj mini SUV, bez obzira dali putuje cijela obitelj i brdo prtljage s tim motorima nije nimalo trom, dok se s 90 KS TCe trocilindrašem pomalo muči. Peugeotu 2008 također HDi 115 savršeno odgovara – više se snage u malom lavljem SUV-u ni ne može dobiti. Slabiji 1.2 benzinac i 1.4 dizel bi preporučili samo iznimno nezahtjevnim kupcima.

Troškovi: nešto skuplji nego 208 i Clio
Cijena vrhunskog Peugeota 2008 Allure HDi 115 dostiže ponosnih 145.407 kuna. U tom slučaju ne treba nadoplatiti ni za svjetlo za zavoje ni dvozonski automatski klima-uređaj, ali se primamljiva početna cijena od 113.373 kune za 2008 Access 82 VTi raspline poput mjehurića sapunice ako dodate nešto opreme. Captur s osnovnim benzincem košta 111.900 kuna dok ovdje testirani Dynamique košta 146.900 kuna.

 

Tehnički podaci
Renault Captur TCe 120
* Četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno
* Obujam 1197 cm3
* Snaga 88 kW (120 KS) pri 4900/min
* Najveći moment 190 Nm pri 2000/min
* Prednji pogon
* Šeststupanjski automatski EDC mjenjač
* Težina praznog vozila 1155 kg
* Spremnik goriva 45 l
* 0 – 100 km/h u 10,9 s
* Najveća brzina 192 km/h
* EU-norma 5,4 l S • CO2 125 g/km
Cijena: od 134.900 kuna


Tehnički podaci
Peugeot 2008 e-HDi 115
* Četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno
* Obujam 1560 cm3
* Snaga 84 kW (115 KS) pri 3600/min
* Najveći moment 270 Nm pri 1750/min
* Prednji pogon
* Šesterostupanjski mjenjač
* Težina praznog vozila 1284 kg
* Spremnik goriva 50 l
* 0 – 100 km/h u 10,4 s
* Najveća brzina 188 km/h
* EU-norma 4,0 l D • CO2 105 g/km
Cijena: od 137.077 kuna

Pitanje formata: gdje se smještaju Captur i 2008?
Oba Francuza vješto zauzimaju procijep između malih vozila i mini SUV-ova, a da se cjenovno ne ističu

Renault Captur bolje svladava svakidašnjicu
Veliki otvor vrata, udobna visina sjedala, mnogo mjesta u drugom redu, dvostruki utovarni pod i pomična stražnja klupa. U Captura je Renault težište stavio na jednostavno rukovanje. Tu 2008 ne može držati korak usprkos nižem utovarnom pragu i savršenog mehanizma preklapanja stražnje klupe. Njegova se nadarenost pokazuje u vožnji.

Oba prikladna kao nosači prtljage
Oba prtljažna prostora svladavaju svakidašnje transportne zadaće. Renault prima malo više, osvaja bodove pomičnom stražnjom klupom i dvostrukim podom.

Vozački kokpit
Peugeot 2008 - kokpit s upadljivo malim i iznimno nisko smještenim kolom upravljača već poznajemo iz 208-ice. Na stražnjoj klupi visoki ljudi tek uvjetno imaju mjesta, nudi namještanje ESP-a u pet programa vožnje ovisno uvjetima na podlozi

Renault Captur - radno mjesto u Capturu nalik je onom u Cliju. U drugom redu, zahvaljujući uzdužnom pomicanju, opušteno putuju i visoki suputnici. Navigacijski podaci na SD-kartici, usto priključci za USB i utičnicu

Rang lista
1. Renault Captur TCe 120
Ocjena. ****
Captur se sviđa zbog funkcionalne i prostrane kabine. Usto blista dobrim vrijednostima u indeksu lakoće. Opraštamo mu što se pomalo ljulja u vožnji, a i materijali su jednostavni

2. Peugeot 2008 Hdi 115
Ocjena: *** i pol
Model 2008 manje se obraća obiteljima, a više aktivnim starijim osobama i samcima. Oni će se lakše pomiriti s manjom ponudom prostora i lošijim indeksom lakoće te se radovati agilnom ponašanju u vožnji

Zaključak
Francuzi su dosljedno dalje razvili SUV i sa 2008 i Capturom pokazuju trenutačno nasuvremeniju interpretaciju tog trendovskog formata. Bez pogona na sve kotače, ali zato izrazito kompaktnih dimenzija i iznimno prikladni za svakidašnjicu. A sve to po poštenoj cijeni i jako dobro izbalansiranoj cijeni – ovoj bi novoj klasi vozila uspjeh trebao biti zajamčen.

Zoran Škvorc

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

18.07.2013.