Test:Toyota Prius Plus 1.8 VVT-i

Europljani ne luduju za hibridnim automobilima kao, primjerice, Amerikanci. Više je razloga, a jedan od važnijih što vlade na Starom kontinentu ne stimuliraju u istoj mjeri kupovinu ekoloških vozila kao što je to slučaj s one strane Velike bare

Dodatni razlog je i taj što je tehnologija dizelskih motora duboko ukorijenjena među svim slojevima europskog društva. Sve ovo ne sprečava Toyotu da iznova pokušava probuditi uspavani hibridni segment u koji sramežljivo, s podjednakim (ne)uspjehom počinju prodirati i europski proizvođači.

Posljednji Toyotin pokušaj, usudili bismo se reći, najbolji je dosad. Prius Hybrid Plus ugodno nas je iznenadio u gotovo svim testiranim segmentima, te doista ima što za ponuditi u izuzetno kompetitivnom segmentu obiteljskih monovolumena u koji sjeda više od pet osoba.

Za početak, Prius Plus nije onako glomazan kao konkurentska mu ekipa, što znači da u njega stane nešto manje stvari, no također da se na cesti ponaša kao pravi automobil, a ne minibus. Nadalje, on zbog ovakvog dizajna izgleda bolje od ostatka ekipe, te u neku ruku nudi najbolje od oba svijeta bez (pre)naglašenih nedostataka.

Kako je to pošlo za rukom Toyoti kad se u obzir uzme da Prius Plus ima dva motora i bateriju? Jednostavno. Toyotini inženjeri novi litij-ionski baterijski paket, dvostruko manji od onog u standardnom Priusu, strpali su između prednjih sjedala, čime su dodatno snizili težište i bolje raspodijelili masu automobila.

Prius Plus nije lagan automobil, a mogao bi biti i snažniji od 135 KS koliko kombinirano istiskuje iz 1,8-litrenog benzinca i elektromotora, međutim teško da ćete to osjetiti u gradskoj vožnji gdje već od 0 okretaja u minuti električna jedinica isporučuje sav dostupan okretni moment.

Toyota je elektroniku automobila dovela do savršenstva pa tako dvojac motora i kontinuirano varijabilni prijenos funkcioniraju bez greške. Nije to najbrži sustav na svijetu, no činjenica da jako dobro čita namjere vozača, bez trzaja i zastoja, čini ga jednim od boljih koje smo imali prilike isprobati.

Zbog oveće mase očekivali bismo da Prius Plus valja u zavojima, međutim zahvaljujući takozvanoj funkciji Pitch & Bounce Toyota je uspjela značajno stabilizirati ovakvo ponašanje. Prius Plus neće oboriti rekorde u postignutoj brzini od točke A do točke B, no tu će vožnju učiniti veoma ugodnom i komfornom.

U automobilu se sjedi odlično. Sprijeda i straga ima i više nego dovoljno prostora, a i u treći red će se moći smjestiti odrasli putnici na kraćim relacijama. Prtljažnik će k tomu progutati dvostruko više prtljage od običnog Priusa - 230 litara s podignutih sedam sjedala, te do čak 1750 litara s oborena stražnja dva reda (780 litara s pet sjedala).

Ergonomija i kvaliteta završne obrade na najvišoj su razini, zvučna izolacija besprijekorna, a ukoliko volite tehnologiju, za upravljačem Priusa Plus osjećat ćete se kao da ste u svemirskom brodu.

Naravno, ni Prius Plus nije savršen, pa je tako prelagani upravljač poprilično anemičan, kočnice bi mogle biti učinkovitije, a i koja konjska snaga više bi dobro došla, no zato ćete se iznenaditi koliko rijetko treba svraćati na benzinske postaje u ovom automobilu.

Najveća mana Priusa Plus jest cijena od 267.520 kuna koja, iako opravdana, teško da će izazvati entuzijazam kod prosječnog hrvatskog kupca. Zato ga vjerojatno i nećemo viđati prečesto na našim cestama, što je prava šteta s obzirom na prikazano.

tportal.hr

tportal.hr

tportal.hr - vijesti i teme iz Hrvatske i svijeta. Vijesti iz svih područja kao i najbrojniji web servisi.

07.01.2013.