TEST: Volkswagen up! 1.0 (2015.)

Gradski adut iz Wolfsburga, koji je osvojio drugo mjesto na izboru za Europski automobil 2012. godine, vrlo je poželjna i kao rabljeni, jer Volkswagen up! nudi iznimnu funkcionalnost

Upravo mu je sandučasti oblik karoserije jedna od glavnih vrlina. Gotovo je nevjerojatno da model dugačak 354 centimetara, širok 164 i visok 149 cm nudi toliku prostranost. Tome uvelike pridonose mali prevjesi kotača pa međuosovinski razmak unatoč malim gabaritima iznosi solidnih 242 cm.
Osim prostranosti i funkcionalnosti aduti su mu razmjerno povoljni troškovi održavanja, provjerena tehnologija koje povećava pouzdanost, dobro držanje cijene na tržištu rabljenih i osjetno manji rizik od krađe u usporedbi s ostalim modelima Volkswagena. Čak i prtljažnik nudi primamljivih 250 litara, dok se preklapanjem sjedala otvara prostor od čak 950 litara. Dakle, omjerom gabarita i prostranosti Volkswagen up! nameće se kao savršen izbor za grad, a u prilog tome govori i krug okretanja od 9,8 metara.

Premda se pod haubom nalazi 3-cilindarski atmosferski benzinac sa 60 KS i 95 Nm, solidnim performansama pogoduje masa od 895 kilograma. Ubrzanje do 100 km/h za 14,4 s i najveća brzina od 160 km/h djeluju skromno, ali za ugodnu vožnju gradom performanse su sasvim dovoljne. Potrebno se samo priviknuti na frktavi zvuk 3-cilindraša. Premda tvornička brošura obećava prosječnu potrošnju od 4,7 litara, realan prosjek je između 6 i 6,5 litara. Ručni 5-stupanjski mjenjač dobro je proračunatih omjera, a ručica je je prilično precizna. Kočnice sa samoventiliranim diskovima promjera 256 mm sprijeda i bubnjevima straga dobro su dimenzionirane te prilično otporne na habanje.


Kompletan test pročitajte na autoPRESS.hr

17.10.2018.