Test: Renault Clio Energy TCe 90

Posve novi Clio Renaultu bi trebao pomoći da izađe iz krize. Ako je suditi po prvim dojmovima nakon vožnje hrvatskim cestama, na dobrom je putu!

Drzak osmijeh, elegantan zategnut struk i čvrsta stražnjica – time novi Renault Clio namjerava zavrtjeti glavama kupaca u segmentu malih vozila. Upravo otmjenost i privlačnost prijeko su potrebni. Jer koliko god uspješne prve tri generacije francuskog mališana bile, toliko zastarjelo je Clio na kraju izgledao.

Dizajn
Ali, od studenoga je s tim svršeno. Bez mnogo zadiranja u proporcije i dimenzije, mali Francuz sada plijeni poglede poput Brigitte Bardot u najboljim danima. Sprijeda se još uvijek naslanja na prethodnu generaciju, dok straga donosi nove dizajnerske elemente.
Renaultovim dizajnerima prvi put nije ponestalo ideja pri uređenju unutrašnjosti. Dakako da suvremene konzole i šarena unutrašnjost dodatno koštaju. Međutim, kromirani ukrasi i sjajan lak stižu u svim izvedbama – čak i u osnovnoj.

Unutrašnjost
Ta kombinacija ne krasi samo instrumentnu ploču, kojom u Francuza dominira digitalni brzinomjer, nego i središnju konzolu koja pomalo podsjeća na golemi iPad. Premda jedva veći od staroga, novi Clio nudi nešto više mjesta posvuda u unutrašnjosti. Sjedala su udobna, a čak će se i straga naći donekle mjesta za koljena, pa obiteljima s osnovnoškolcima može poslužiti kao obiteljski automobil. Zanemarivo nije ni povećanje prtljažnog prostora koji sada prima 300 litara.

Oprema i cijene
Pri razvoju u Renaultu su, dakako, pazili i na cijenu. Tako se novi Clio može nabaviti već za 91.900 kuna, ali u tom se slučaju morate pomiriti s malo tvrđom plastikom instrumentne ploče i odreći se električnih podizača prozora straga te šestostupanjskog mjenjača.

Ipak, četiri zračna jastuka i ESP dio su standardne opreme. Mnogo više u Cliju ionako ne treba tražiti. Sustav za nadzor mrtvog kuta, pomoć za držanje vozne trake, sustav kočenja u slučaju nužde za gradsku vožnju – s dodatnom opremom visoke tehnologije morali su pripaziti.

Motorizacija
Francuza će pogoniti dva benzinska i dizelska motora snage 75 i 90 KS. Kako su motori novi ili će biti optimizirani i jer je rasterećen opreme Clio za stotinjak kilograma lakši, potrošnja će im u najboljem slučaju biti za 20 posto manja.
Ponos Renaultova razvojnog odjela prvi je suvremeni trocilindarski motor. Mali 0,9-litarski turbopunjeni benzinac sa 90 KS i 135 Nm nevjerojatno je uglađen. Prije brunda nego hropće i s dovoljno visokim brojem okretaja snažno prelazi na stvar.
Čak i s vjetrom u leđa na autocesti jedva može razviti više od 180 km/h, ali u nešto sportskijoj vožnji, odnosno prebacivanjem u više stupnjeve prijenosa na većem broju okretaja i ranijim vraćanjem u niže stupnjeve prijenosa, na cestama izvan naselja u Cliju ćete se osjećati kao u pravoj maloj jurilici. Tome pridonosi i dobro podvozje, a zahvaljujući zamjetno širem tragu kotača i napokon preciznom upravljanju, pravi ga je užitak voziti u zavojima.
Dakako, rekordno nisku potrošnju goriva od 4,5 l/100 km u tom slučaju možete zaboraviti. Ušteda ili zabava – oboje istodobno ne može čak ni Clio.

Tehnički podaci
Trocilindarski, turbo, sprijeda poprečno • Četiri ventila po cilindru • Obujam 898 cm3 • Snaga 66 kW (90 KS) pri 5250/min • Maks. okretni moment 135 Nm pri 2500/min • Prednji pogon • Peterostupanjski mjenjač • 0 − 100 km/h 12,2 s • Spremnik goriva 45 l • Potrošnja 4,5 l/100 km • CO2 104 g/km • Najveća brzina 182 km/h • Cijena: od 109.900 kuna

Sviđa nam se
Pregršt boje u unutrašnjosti: napokon malo vozilo svježih, raznobojnih materijala u unutrašnjosti.

Ne sviđa nam se
Suvremeni sustavi pomoći: ESP, ABS, zračni jastuci dio su serijske opreme, ali nedostaje više dodatne sigurnosne opreme.

Iznenađuje
Ponuda mjesta: tako malen, a tako prostran. Straga u Cliju donekle udobno može sjediti dvoje odraslih.

Ocjena
Clio nije nalik Miniju prepunom visoke tehnologije poput Pola, nije toliko povoljan kao Aveo, niti je vatreni osvajač poput Rija. Očiti je zavodnik, onakav kakav volimo da francuski automobili budu: otmjen, privlačan i pomalo vragolast.

Miroslav Zrnčević (AutoBild)

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

14.12.2012.