TEST: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

U slučaju da zadnjih desetak godina niste pratili trendove, SUV automobili su pri samom vrhu potražnje. Prateći trendove, Peugeot se u igru uključio s modelom 3008 i 5008, a još davne 2009. godine kada se na tržištu pojavio prvi model 3008-ice Francuzi su jasno dali do znanja kako su spremni preuzeti svoj dio „kolača“ ponudivši pritom kvalitetan i prostran automobil, podignut od tla s obilježjima crossovera.

Kako je vizualna forma prvog modela 3008 više  sličila MPV-u nego SUV-u, francuski dizajneri morali su radikalno promijeniti smjer svoje vizije SUV vozila.  Rezultat toga je zaista moderan, atraktivan i funkcionalan automobil koji se načelno na tržištu ponudio u dvije izvedbe – 3008 i 5008 kao model s trećim redom sjedala i nešto većim gabaritima od manjeg brata.

Zadržavši sve kvalitete prethodne generacije 3008, pored komfora i praktičnosti, novoj generaciji dodan je i-cockpit te podnica podignuta čak 22 centimetra od tla. U kombinaciji s futurističkim dizajnerskim rješenjima stvoren je oku ugodan i zanimljiv automobil koji se u velikoj ponudi ostalih proizvođača crossovera ističe već na prvi pogled.

3008 se svojim gabaritima ugurao u samu sredinu SUV segmenta, pa je tako čak 8 centimetara duži od prve generacije, a primjerice od Kie Sportage zaostaje tek koji centimetar. Po pitanju međuosovinskog razmaka 3008 pravi je rekorder te nudi velikih 267,5 cm što je više nego dovoljno za prostranu unutrašnjost i zavidnu razinu komfora straga.

Već kod prvog otvaranja vrata futuristički stil modernog interijera osvaja na prvu. Poznati i-cockpit smješten je i u ovom modelu, pa tako niz high-tech sustava počevši od zaslona visoke rezolucije iza upravljača s brojnim mogućnostima prikaza do središnje postavljenog multimedijalnog zaslona osjetljivog na dodir, a povezanog sa „klavirskom“ tipkovnicom pri dnu ostavljaju dojam pravog premium automobila. Forma prednje armature posebna je priča te svojim linijama odskače od viđenih rješenja i-cockpita u npr. 208 ili 308 modelima, odnosno  djeluje masivno i skupo, a zahvaljujući materijalima koji su korišteni kod izrade pokazuje i zavidnu razinu završne obrade. Jedina zamjerka su moderno postavljeni tekstilni elementi na samoj armaturi, a koji se slažu s materijalom presvlaka na sjedalima  i obloga na vratima. Naime, postavlja se pitanje izdržljivosti tekstila nakon nekoliko godina, kao i održavanje istog. Svakako vrijedi pohvaliti praktičnost, odnosno niz pretinaca koji su pored svega osvijetljeni kao i utori na vratima.

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 96 kW/130 KS na 5500/min

Moment: 230 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4450 x 1840 x 1620 mm

Prtljažnik: 520 litara

Gume: 225/55 R 18

Masa: 1395 kg

Najveća brzina: 197 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100 km


Ostatak članka pročitajte na: autopress.hr

28.06.2019.