Škoda Rapid 1,2 TSI Ambition

Male, razmjerno povoljne limuzine polako, ali sigurno postaju svojevrsnim recesijskim hitom među kupcima novih automobila, čemu svjedoči recentna navala tih modela u koju su se u naizgled svega nekoliko mjeseci pridružili veliki proizvođači poput Opela (Astra Sedan), Peugeota (301) i Citroena (C-Elysee).

Ni Škoda nije iznimka. Na hrvatsko tržište nedavno pristigli Rapid utjelovljuje sve one vrijednosti koje su češku marku proslavile prije desetak godina, a koje su i danas temelj većine modela – jednostavnost, iskrenost, prostranost i razumna cijena – te se smatra ključnim igračem za ostvarenje Škodinih ambicija o godišnjoj proizvodnji 1,8 milijuna automobila do 2018. godine.
Dužinom od 4483 mm, Rapid je 483 mm veći od Fabije na čijoj se platformi temelji, odnosno 176 mm manji od nove Octavije na koju, barem iz nekih kuteva gledanja, neodoljivo podsjeća. Iako je vidno manja od veće limuzine, Rapid ima respektabilan međuosovinski razmak od 2602 mm (tek 84 mm manje od Octavije) kojim je straga omogućeno puno prostora za putnike. Još je upečatljiviji prtljažnik volumena 550 litara (samo 40 manje od većeg modela) kojima se ovaj model svrstava u vrh klase.

Rapid neće osvajati nagrade za dizajn kokpita, ali barem je iznimno funkcionalan, pregledan i krajnje jednostavan za korištenje. Tvrdom plastikom prekrivena je svaka površina, ali ako vam se ne sviđa, uvijek možete izdvojiti više novca i kupiti otmjeniju Octaviju koja je u najnovijoj generaciji učinila još jedan korak ka premiumu. Položaj za upravljačem je dobar, a sjedala, unatoč tvrdoći, vrlo udobna.

Testirani primjerak pokretao je 1,2-litreni TSI sa “samo” 86 KS. Zanemarite manjak konja na papiru i obratite veću pažnju na okretni moment – 160 Nm od samo 1500 o/min. U vožnji to znači da su ubrzanja, premda ne snažna, pohvalno linearna, uvjerljiva te primjerena svakodnevnoj vožnji gradom ili izvan njega. Pritom je iznimno uglađen, tih te razumno štedljiv s prosjekom oko 6,3 l/100 km.

Rapid je prilično ugodan u vožnji – lagani servoupravljač manevriranje gradom čini jednostavnim i ugodnim, preglednost je vrlo dobra, a kočnice dovoljno snažne. Jedino je načelno tvrd ovjes smetnja udobnosti pri nižim brzinama, no postaje ugodniji s povećanjem brzine, odnosno na otvorenoj cesti.

Tehnički podaci – Škoda Rapid 1,2 TSI
* Četiri cilindra, benzinski redni, turbo
* Obujam 1197 cm3
* Snaga 63 kW (86 KS) pri 4800 o/min
* Najveći okretni moment 160 Nm od 1500 do 3500 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Pet stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 55 l
* D/Š/V 4483/1706/1461 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 11,8 s
* Najveća brzina 183 km/h
* Potrošnja 5,1 l/100 km
* CO2 119 g/km
Cijena od 107.472 kune

Sviđa nam se
Mali turbobenzinac. Elastičan, dovoljno snažan i razumno štedljiv

Ne sviđa nam se
Tvrd ovjes. Pri niskim, gradskim brzinama katkad je neudoban

Iznenađuje
Prostranost. Promišljena kabina oslobađa svaki slobodni centimetar za udobnost putnika straga

Ocjena: četiri zvjezdice
Jednostavna, nepretenciozna i kao stvorena za recesijsko doba, Škodina nova mala limuzina nudi puno za uloženi novac. Kabina je vrlo prostrana i udobna, prtljažnik ogroman, a 1,2-litreni TSI vrlo vjerojatno najbolji benzinski motor u ponudi. Za bolju ocjenu nedostaje tek nešto udobniji ovjes.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

25.03.2013.