Škoda Octavia 1,6 TDI Ambition

Najvažniji model u Škodinoj ponudi ima velike ambicije. Novu Octaviju testirali smo u našim kupcima najzanimljivijoj izvedbi - s dizelskim motorom i dobrom opremom

Octavia je više od automobila, ona je Škodina prekretnica. U prve dvije generacije prodana je u više od 3,7 milijuna primjeraka te nekoć neuglednog istočnoeuropskog proizvođača pretvorila u jednu od najbrže rastućih automobilskih marki na svijetu. Ukratko, Octavia je stvorila Škodu kakvu danas poznajemo (uz, dakako, modele poput Fabije) i, baš poput Golfa, Astre ili Punta, ušla u kolektivnu svijest kako europskih, tako i hrvatskih vozača.

Škoda sada želi otići korak dalje i novim modelom impresionirati svijet, što u današnje vrijeme znači ponajprije Kineze. Ulogu povoljne limuzine u ponudi Octavia je nedavno prepustila Rapidu, a ona novim, otmjenijim i više premium izdanjem namjerava ući među 10 najprodavanijih modela na svijetu.

Novooblikovani vanjski dizajn treće generacije nije izgubio poveznicu s prethodnikom, no taman je dovoljno izmijenjen i za nijansu manje konzervativan da primijetite da se radi o novom modelu. Octavia pritom ne djeluje bitno većom, iako je zapravo 90 mm duža, ali među osovinama ima korisnih 108 mm više (za 50 mm nadmašuje Golfa VII s kojim dijeli MQB platformu).

Interijer je također potpuno nov, no zadržani su jednostavnost i pohvalna ergonomija prethodnika te brojni pretinci. Primjetan je i porast kakvoće materijala upotrebljenih na najbitnijim površinama, dobrodošlih s obzirom na Octavijine globalne ambicije. Svojevrsnom premium dojmu pomaže i veći izbor multimedijskih sustava s dodirnim zaslonom koji, doduše, ne dolazi serijski uz srednji paket Ambition (dobiva se konvencionalan radio sustav “Swing”), no doplatite li samo 780 kuna dobit ćete radio sustav “Bolero” koji je vrijedna investicija.

Uz to, Ambition sadrži ručni klima uređaj (automatski Climatronic stoji 2510 kuna), električno pokretane prednje prozore, putno računalo, daljinsko centralno zaključavanje, kožni upravljač i ručicu mjenjača itd. Ukratko, sve što vam treba, no nekima će, s obzirom na cjenovni rang, nedostajati, primjerice, tempomat ili komande radija na upravljaču.
Velik raspon podešavanja sjedala omogućuje brz pronalazak ugodnog položaja za vožnju ili putovanje sprijeda, a sama sjedala imaju veću sjedeću površinu, adekvatno podupiru te su vrlo udobna i za višesatnih vožnji. Pristup stražnjim sjedalima olakšavaju uobičajeno velika vrata, a spomenuto povećanje međuosovinskog razmaka itekako se osjeća – putnik od 1,90 m može se udobno smjestiti iza, primjerice, jednako visokog vozača, a da mu pritom ostane nekoliko centimetara slobodnog prostora između koljena i naslona sjedala ispred.

Malo tko je mogao poželjeti još veći prtljažnik (dosadašnji je ionako bio ogroman), no onaj nove Octavije pet je litara veći i sada zaprima 590 l. Spustite li stražnja sjedala, dobit ćete maksimalnih 1590, odnosno čak 125 litara više nego prije.

Od zasad dva dostupna dizelska motora, testiranu Octaviju pokretao je početni, 1,6-litreni TDI sa 105 KS i 250 Nm, ujedno zanimljiviji od 2-litrene verzije sa 150 KS jer je 20.500 kuna jeftiniji. Linearno razvija snagu, pa Octaviju uvjerljivo i jednoliko ubrzava od 1500 o/min naviše te je pri putnim brzinama iznimno uglađen, djelomično i zbog bolje zvučne izolacije.

Neznatna prepreka ugodnijoj svakodnevnoj vožnji gradskim prometom povremeno je tek dugo proračunati peterobrzinski ručni mjenjač (DSG sa šest brzina cijenu podiže za 20.000 kuna) zbog kojeg se povremeno vozite u stupnju nižem od onog kojeg biste željeli. Na otvorenoj cesti to nije problem, posebice jer vam dugi peti stupanj omogućuje uglađeniju vožnju i dobra međuubrzanja od 90 km/h naviše. Sama ručica je ugodno precizna i lagana te preferira sporije, umjesto forsiranih izmjena. Taj isti mjenjač pridonosi pohvalno niskoj potrošnji – naš gradski prosjek kretao se oko 5,2 litre, na otvorenoj cesti smo uz bržu vožnju trošili samo 4,1 l/100 km, a cjelokupan testni prosjek iznosio je 4,7 l.

Octavia je u vožnji udobnija nego prije, zahvaljujući novopodešenom, ali načelno konstrukcijski istom ovjesu. Najgore od gradskih prometnica svladava vrlo dobro, premda se skromnije podrijetlo polukrute stražnje osovine povremeno istakne grubljim prijenosom udaraca pri nižim brzinama. Prednji MacPherson novi model čini voljnijim za ulaske u zavoje te omogućuje veće rezerve prianjanja prije nego popusti u predvidljivo i lako kontrolirano podupravljanje. Servoupravljač je pritom nešto teži i gotovo bezosjećajan, ali u gradu je ugodno linearan i lagan.

Pokretana zasad početnim 1,6-litrenim TDI motorom sa 105 KS i opremljena srednjim Ambition paketom, nova Octavia stoji 156.487 kuna.

Tehnički podaci – Škoda Octavia 1,6 TDI
* Četiri cilindra, turbodizelski redni 
* Obujam 1598 cm3 
* Snaga 77 kW (105 KS) pri 4000 o/min 
* Najveći okretni moment 250 Nm od 1500 do 2750 o/min 
* Pogon na prednjim kotačima 
* Pet stupnjeva prijenosa, ručni 
* Spremnik goriva 50 l 
* D/Š/V 4659/1814/1461 mm 
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,8 s 
* Najveća brzina 194 km/h 
* Potrošnja 3,8 l/100 km 
* CO2 99 g/km 
Cijena od 156.487 kuna


Sviđa nam se
Prostranost. Straga ima više mjesta, sada i za dvometraše, a prtljažnik je naprosto ogroman

Ne sviđa nam se
Dugi prijenosni omjeri mjenjača. Gradsku vožnju katkad čine nespretnom, pa vozite u stupnju nižem od onog koji biste željeli

Iznenađuje
Početni TDI. Možda razvija "samo" 105 KS, no pruža vrlo dobra ubrzanja, prilično je uglađen i troši smiješno malo goriva

Ocjena
Četiri zvjezdice ****

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

05.06.2013.