Renault Clio RS na Nürburgringu

Koje je bolje mjesto od Ringa da se isproba novi Clio R.S.? U tri dana napravili smo gotovo 3000 km i uživali od početka do kraja. Iduće godine idemo ponovno 

Fotografiranje novog i starog modela prije nekoliko brojeva Auto Bilda donijelo nam je samo brdo upitnika nad glavama. Proveli smo sate raspravljajući o novome Cliju R.S. Je li brži od staroga, zašto samo automatik, je li turbo bolji? Dovoljan je bio jedan telefonski razgovor s prijateljima koji su planirali sredinom svibnja otići put Nürburgringa. Tako je! To je mjesto koje će nam dati odgovore na sva naša pitanja.
Iako možda mislite da na Nürburgring možete ići kad vam padne na pamet, to baš i nije tako. Staza je stalno zauzeta, ima svega, od privatnih testiranja, track dayeva, utrka do turističkih vožnji. Upravo je ovo posljednje nama najzanimljivije, tzv. touristenfahrten. S obzirom na to da je Ring od nas udaljen više od 1000 km, potrebno je naći termin kada se možete voziti nekoliko dana, a ne samo jedan od 17 do 19.30 sati. Upravo smo nedavno našli takav vikend, tri dana vožnji od 8 do 19 sati. Jedini je problem što su vikendom jako velike gužve, ali drugog termina nije bilo.

Za početak treba reći da nikada nismo ljepše putovali u jednome R.S.-u, uključujući i Mégane. Clio je nevjerojatno tih ako se vozi u Normal modu, promjene brzina su ugodne, a dovoljno brze da možete naglo ubrzati. Do Njemačke nam se brzina kretala od 120 do 150 km/h i cijelo vrijeme potrošnja nije prelazila 7,4 litara. Čak ni pojačavanje tempa u Njemačkoj na dijelovima bez ograničenja nije puno povećalo potrošnju. Gotovo cijelim putem vozili smo s mjenjačem i postavkama u Normalu, znači osim najsporijeg i najugodnijeg rada mjenjača i sva elektronika ostaje uključena.

Nakon 11 sati dolazimo u meku i obvezno odredište svakog oktanoglavca. Vjerujte, ako volite aute, Nürburgring je mjesto koje svakako morate posjetiti. Čak nije presudno da vozite po njemu, dovoljno je doći i doživjeti atmosferu, vidjeti sve te aute na okupu.

Bez obzira koliko ste trkaćih staza vozili ili ako ste pravi majstor na PlayStationu, biti ćete u šoku kad prvi puta uživo vidite Ring. Jaki usponi i strahoviti padovi te koliko je staza uska i bez ikakvih zona za izlijetanje učinit će nervoznim i najhrabrije. Zamislite da se ispred vas pojavi peterokatnica na koju se morate popeti u nekoliko desetaka metara i nakon toga naglo skrenuti desno i spustit se. Strašno, ali i uzbudljivo.
Clio R.S. je sada sasvim drukčiji auto od starih modela, koji su oduvijek bili pomalo "hardcore". Možda nisu bili najbrži u pravocrtnome gibanju, ali su zato obožavali zavoje i stazu. Novi je potpuno drukčije dizajniran, s njim ćete puno ljepše putovati, ići na posao i voziti ga svaki dan. Kakav je na limitu? Za brzu vožnju nude se dvije postavke, Sport i Race. S obzirom na to da u Sportu ostaje uključen ESP, a nikako ne želite prvi krug na Ringu voziti bez njega, s njime smo krenuli na vožnju. Clio je sada i bez obzira na Cup ovjes mekši nego stari model, upravo je zbog toga na neravnoj stazi kao Ring dobro upijao neravnine. Ipak, na nekim je mjestima čak i previše mekan, definitivno je Clio sada podređen drugim uvjetima vožnje. U jakim je zavojima izraženo naginjanje karoserije s kontroliranim klizanjem stražnjeg kraja. To je u osnovi jako zabavno jer je auto vrlo predvidljiv i sve se događa prilično sporo. S druge strane, treba se naviknuti na to da ovjes dosta radi pri naglim promjenama smjera na većim brzinama. Auto će držati kao lud, ali je prisutno ljuljuškanje karoserije, to je danak koji plaća zbog povećane udobnosti na cesti.

Kad je riječ o mjenjaču, neki ga hvale, a neki pljuju. Spomenuti Sport mod radi odlično dok god auto vozite na nekih 80 posto, jednostavnije rečeno, vozite brzo, ali ne jurite. Onoga časa kad počnete voziti na limitu bez obzira na to što ste ga prebacili u ručni mod, zna mijenjati u niži stupanj ili viši kad ne treba. To se da vrlo lako ukloniti u Race modu. Radi savršeno, doslovno ste vi potpuni gospodar svih promjena. Ako motor cijelo vrijeme treba biti u blokadi, bit će, bez promjene u viši stupanj. S njim su i promjene najbrže i najgrublje. Mana je što je rad ESP sustava povezan s mjenjačem, znači u Race modu su sva pomagala ugašena, pa treba biti oprezniji. Nakon tri dana jurnjave po stazi spakirali smo stvari i krenuli kući. Zaključak je bio da je ovaj put Renault Sport napravio auto za malo drukčiju klijentelu. Je li zbog toga lošiji? Nije! Ovo je auto koji će sada puno više ljudi moći iskoristiti za sve, a ne samo za jurnjavu. Ipak, nama je žao što to više nije onaj direktni i pomalo ludi Clio. Nažalost, vremena se mijenjaju. Koliko su različiti stari i novi model da bi Renault oba mogao prodavati u isto vrijeme? Nema šanse da bi isti kupac gledao oba. Dobra je stvar da će Renault uskoro ponuditi i "oštriju" verziju za one koji žele češće juriti po stazi i koji još uvijek smatraju da je stari Clio bio puno bolji.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

19.09.2013.