Lexus GS250 Executive - japanski luksuz s dozom sporta

Nakon nešto više od dva desetljeća lansiranja iznimno luksuznih, udobnih i poželjnih, ali i prilično konzervativnih i neuzbudljivih limuzina, Lexus prestaje s igranjem na sigurnu kartu. Nova stranica okrenuta je s trećom generacijom modela GS koji predstavlja potpuni zaokret u odnosu na prethodnu verziju.

Barem što se dizajna tiče, jer poboljšanu interpretaciju L-Finesse filozofije čine napetije i dinamičnije linije s prednjim dijelom karakteriziranim šesterokutnom maskom vizualno spojenom s povećim usisnikom zraka. Upadljivo i efektno, no ne i osobito elegantno rješenje. Novi GS je jednako dug (4850 mm) kao prije, nešto je viši (+30 mm) i širi (+20 mm), a zahvaljujući pametnom raspolaganju unutarnjim prostorom ima više mjesta za putnike na stražnjim sjedalima.

Premda se radi tek o drugoj od pet raspoloživih razina opreme, Executive paketom oplemenjen interijer gotovo ne ostavlja nijednu želju neispunjenom, kako stavkama poput dvozonskog automatskog klima uređaja, tako i grijanim te hlađenim sjedalima presvučenima smeđom kožom. Cjelokupan dojam dodatno povećava opcijski multimedijski paket za 12.920 kuna koji sadrži vrhunski Mark Levinson audio sustav sa 17 zvučnika te 12,3-inčni TFT displej u boji, navodno najveći dostupan u serijskom automobilu, kojim se upravlja jednostavnim “mišem”, Lexusovom interpretacijom BMW-ova iDrive ili Audijeva MMI-ja. Osim opremom i ambijentom, japanska je limuzina i kvalitetom na razini njemačke konkurencije.
S druge strane, Lexusova odluka da novu limuzinu ne ponudi s dizelskim motorom, unatoč tome što u Europi većina kupaca limuzina više klase bira upravo dizelaše, potpuno je neshvatljiva. GS se nudi u hibridnoj (benzinsko-električnoj) GS450h te testiranoj benzinskoj GS250 izvedbi.
Prvotna skepsa prema 2,5-litrenom atmosferskom V6 motoru sa “samo” 209 KS ubrzo se pokazuje neutemeljenom. Osim što je iznimno uglađen i gotovo nečujan na niskim okretajima, solidno vuče od niskih okretaja (unatoč mršavih 253 Nm), a oko 4000 o/min zvuk postaje izraženiji i puniji, a ubrzanje osjetno snažnije i traje sve do 6500 o/min. Same performanse zapravo su prilično dobre, a djelomično se mogu zahvaliti i odličnom šesterobrzinskom automatskom mjenjaču. Čak i je i potrošnja, koja se u gradu kreće oko 10 l, a na otvorenoj cesti oko 8,5 l/100 km, iznenađujuće razumna.
Lexus je novu generaciju htio učiniti osjetno dinamičnijom u vožnji, što je prilično riskantno želi li zadržati udobnost vožnje. GS u tome uspijeva, jer, unatoč tvrđem ovjes, uvjerljivo upija rupe i neravnine, a način na koji klizi cestom ne ostavlja mjesta sumnji da se radi o otmjenoj limuzini koja se ravnopravno može nositi s razvikanijom i među našim kupcima popularnijom konkurencijom. Pritom je način na koji skreće u zavoje znatno precizniji, a neutralnost ovjesa i znatne rezerve prianjanja kod brze vožnje ulijevaju veliko povjerenje.

Tehnički podaci
Šest cilindra, benzinski u V *
Obujam 2500 cm3 *
Snaga 154 kW (209 KS) pri 6400 o/min *
Najveći okretni moment 253 Nm od 4800 o/min *
Pogon na stražnjim kotačima *
Šest stupnjeva prijenosa, automatski *
Spremnik goriva 66 l *
D/Š/V 4850/1840/1455 mm *
Ubrzanje 0 – 100 km/h 8,6 s *
Najveća brzina 225 km/h *
Potrošnja 8,9 l/100 km *
CO2 207 g/km
Cijena 566.200 kuna

Sviđa nam se
Luksuz i udobnost. GS će lako razmaziti i zahtjevnije kupce

Ne sviđa nam se
Cijene. Unatoč opremi, konkurencija ima puno modernije i štedljivije motore po nižoj cijeni

Iznenađuje
Osnovni motor. V6 se na visokim okretajima zvukom i snagom doima kao da razvija više od 209 KS

Ocjena:
**** (4 od 5)
Novi GS uistinu je potpuno drukčiji od prošle generacije. Osim što izgleda dinamičnije, takav je i u vožnji, no ne na uštrb udobnosti i uglađenosti svojstvenoj Lexusu. Osnovni motor pokazao se iznenađujuće snažnim, tihim i razmjerno ekonomičnim. No, s velikim napretkom i sustizanjem konkurencije Lexus je znatno povećao i cijene, što bi hrvatske kupce moglo odbiti od GS-a.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

28.11.2012.