Detaljan test pokazao koje su najbolje zimske gume za sezonu 2018./2019.

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa zimskih guma u dvije najčešće dimenzije – 175/65 R14 koje koriste mnogi gradski automobili i 205/55 R16 koje koriste brojni modeli C-segmenta, odnosno kompaktne klase automobila

Manju (175/65 R14 T) koriste mnoga mikro i mala gradska vozila, poput Toyote Yaris, Mazde 2, Hyundaia i10, Kije Picanto, Renault Twinga, Mitsubishi Colta, Peugeota 206…, dok se veća (205/55 R16 H) može pronaći na uistinu brojnim automobilima, kao što su VW Golf, Passat i Touran, Renault Megane i Scenic, Ford Focus, Mondeo i C-Max… U obje konkurencije pobjedu je na kraju odnio Continental, no prednost nad prvim pratiteljima je bila uistinu marginalna. Treba napomenuti da u ukupnoj ocjeni performanse na suhom čine 15 posto, na mokrom 30 posto, na snijegu 20 posto, na ledu 10 posto, baš kao i potrošnja goriva te trošenje gume. U ukupnoj ocjeni buka koju proizvodi guma čini 5 posto.
U manjoj dimenziji 12 kompleta testnih guma bilo je montirano na Ford Fiestu, pri čemu ni jedan brend na kraju nije zaslužio maksimalnu ocjenu. Dva su poznata proizvođača zavrijedila vrlo preporučljiv status – Continental i Dunlop, čak osam ih se plasiralo u zlatnu preporučljivu sredinu, dok se Semperit djelomično preporučuje, a Nankang nikako. Zanimljivo, Semperit se definitivno ne bi našao na pretposljednjoj poziciji da katastrofalnu ocjenu nije dobio samo na testu po suhoj podlozi, jer se većina ostalih mučila uglavnom po mokrom i na snijegu. Doduše, vrlo slab na suhom bio je i Pirelli pa, uz najmanju trajnost (zanimljivo za službenog opskrbljivača gumama bolida Formule 1), ne čudi što je osvojio treće mjesto – odostraga! Posljednji je, pak, bio kineski Nankang, koji se nije snašao ni na mokrom pa je o nekom boljem rezultatu na snijegu bilo iluzorno sanjati.


Kompletan članak pročitajte na autoPRESS.hr

15.10.2018.