Dacia Dokker 1,5 dCi - pouzdani radni konj

Popularnost putničkih verzija dostavnjaka poput Berlinga ili Kangooa prepoznala je i Rumunjska Dacija, pa je tako nastao Dokker

Iz godine u godinu Renaultova rumunjska filijala Dacia grabi velikim koracima naprijed, a čini se da se, barem kod većine, riješila i imidža istočnoeuropske jeftine robe. Maleni SUV Duster i kompaktni Sandero osvajaju srca sve više kupaca jednostavnom formulom nuđenja dobro upakirane provjerene i jednostavne tehnike za skromnu svotu novca. S istom idejom dolazi i Dokker. Možda ga je najjednostavnije opisati kao rumunjski Kangoo, mada s popularnim Francuzom nema baš puno tehničkih sličnosti. Dokker nije nastao na njegovoj platformi, već koristi istu platformu kao i ostali Dacijini modeli, što znači da puno više toga zajedničkog ima s Cliom.

Putnička verzija Dokkera prije svega se odlikuje raskošnom ponudom prostora. Pet se putnika u njemu može sasvim ugodno smjestiti, a iza njih ostane prostora za 800 litara prtljage. Svoje dostavljačke gene Dokker pokazuje uklanjanjem stražnjih sjedala kada se oslobađa ogromnih 3000 litara prostora pravilnih stranica. U serijskoj verziji na stražnja se sjedala pristupa kroz jedna bočna klizna vrata, a za druga treba doplatiti 2500 kuna.

Pored prostora, veliki adut Dokkera koji smo testirali je motor. Pokreće ga dobro poznati 1,5-litreni turbodizelaš koji razvija 90 KS i najveći okretni moment od 190 Nm. Od "kutije" s njime ne treba očekivati pretjeranu živahnost, ali nećete baš biti niti smetnja na cesti. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat za 13,6 sekundi i najviša brzina od 162 km/h posve su solidne brojke za ovakvu vrstu automobila. Dapače, uz malo rada mjenjačem možete biti prilično brzi.
Problem nastaje ako to činite na zavojitoj cesti, jer kombinacija ovjesa dostavnjaka i serijskih Barum Briliantis guma rezultira "prekovremenim" radom ESP sustava koji se trudi auto održati na željenoj putanji.

Treći Dokkerov adut je cijena. Testirani automobil bio je opremljen praktično svime s popisa, osim aluminijskim naplacima, čime mu se cijena popela na 119.036 kuna. S obzirom na dimenzije i štedljiv dizelski motor to nije puno, ali za desetak tisuća više moguće je dobiti neke renomiranije konkurente, primjerice Peugeot Partner sa sličnom motorizacijom i razinom opreme. Cijena je dobra, ali nije diskontna.


Tehnički podaci
* Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 1461 cm3
* Snaga 66 kW (90 KS) pri 3750 o/min
* Najveći okretni moment 190 Nm od 2000 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Pet stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4363/1751/1814 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 13,6 s
* Najveća brzina 162 km/h
* Potrošnja 4,5 l/100 km
* CO2 118 g/km
Cijena 119.036 kuna


Sviđa nam se
Prostor. Nevjerojatno je što sve stane u Dokkera.

Ne sviđa nam se
Ovjes. Ovjes dostavnjaka i Barumove gume unose nesigurnost.

Iznenađuje
Navigacija. Sustav MediaNav stoji samo 2800 kuna i funkcionira izvrsno.

Ocjena: ** (dvije i pol zvjezdice)
Na prvi dojam Dokker oduševljava prostranom karoserijom, štedljivim motorom i izvrsnim multimedijskim sustavom za koji je doplata stvarno skromna. Problem nastaje kad shvatite koliko su loše serijske gume, a niti kalkulator vam neće reći da je Dacia baš najjeftinija na svijetu. Renomiraniji konkurenti na akcijama nisu puno skuplji, a ostavljaju bolji dojam.

Ozren Adamović

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

20.09.2013.