Volvo detaljnije predstavio XC90 T8 Plug-in Hybrid

Riječ je o SUV-u sa sedam sjedala kombinirane snage od 400 KS i najvećeg okretnog momenta od 640 Nm, a čija će se prosječna potrošnja goriva kretati oko 2,5 l/100 km, odnosno emisija ugljičnog dioksida oko 59 g/km

Nadalje, XC90 T8 će do 100 km/h ubrzavati do 100 km/h za 5,9 sekundi, a vozač će moći izabrati između pet načina rada pogonskog sklopa. Osnovni je hibridni način u kojem vozilo za pokretanje koristi snagu 2,0-litrenog 4-cilindričnog turbobenzinskog Drive-E i električnog motora, ali na najekonomičniji način kako bi se ostvarila što niža potrošnja goriva.

U "Pure" (eng. čistom) električnom načinu rada XC90 pokreće samo električni motor koji energiju dobija od svojih visoko voltažnih baterija. Autonomija ovog vozila u ovom slučaju iznosi oko 40 km. Nadalje, tu je i Power (eng. snaga) načina rada gdje se kombinacija benzinskog i električnog motora koristi na način kako bi se ostvarile što bolje performanse. Primjerice, prilikom kretanja SUV koristi svu snagu i okretni moment vrlo odzivnog električni motor.

AWD način rada vozaču nudi stalni pogon na sva četiri kotača, dok Save omogućuje "očuvanje" razine energije u baterijama za kasniju upotrebu.

Podsjetimo, kako XC90 T8 pokreće kombinacija posebno dorađenog 4-cilindričnog Drive-E benzinskog motora opremljenog turbopunjačem i kompresorom čija snaga iznosi 234 kW, odnosno 318 KS, a najveći okretni moment 400 Nm. Ovaj je motor smješten sprijeda i pokreće prednje kotače.

Nadalje, ovaj je pogonski stroj uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a ovaj hibridni sustav uključuje i CISG (crankshaft-mounted starter generator), odnosno elektropokretač koji je izravno povezan s koljenastim vratilom i koji obavlja tri važne funkcije. Naime, riječ je o 34 kW snažnom elektropokretaču, generatoru električne energije i elektromotoru koji prema potrebama osigurava dodatni okretni moment do 150 Nm.

Na kraju tu je i električni motor snage 60 kW, odnosno 82 KS i najvećeg okretnog momenta od 240 Nm koji se nalazi na stražnjoj osovini i zadužen je za pokretanje stražnjih kotača. Također, vrijedi spomenuti i visokonaponske baterije (270-400 V) koje su smještene u središnji tunel kako ne bi štetile ponudi prostora unutar kabine te osigurale nisko težište.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

10.12.2014.