Renault oprezan glede uspjeha električnih automobila

Prodaja električnih automobila na europskom tržištu daleko je od one kakvoj su se nadali veliki proizvođači - Citroën i Peugeot svoju su lekciju naučili u potpunom debaklu prepakiranih Mitsubishijevih kompaktnih električara i-MiEV, a situacija je tek nešto bolja za alijansu Renaulta i Nissana.

Citroën i Peugeot svoje neuspjehe u najvećoj mjeri mogu zahvaliti ekonomskoj krizi, ali i zastrašujućim cijenama ultrakompaktnih električnih modela C-Zero i iOn. Citroënov se predstavnik, primjerice, prodavao po cijeni ponegdje višoj od 30.000 eura, što je iznos za koji je moguće nabaviti itekako ozbiljan automobil poput C4 Aircrossa ili još ozbiljnijeg C5 (da ostanemo u okvirima marke).

Renault i Nissan u nešto su boljoj situaciji, premda predstavnici francuske marke priznaju da su rezultati daleko od priželjkivanih. Tako je električni Nissan Leaf umjesto planiranih 20.000 prodanih primjeraka zabilježio tek oko 7000 isporučenih vozila u 2012., a želi li ostvariti zapaženije rezultate sa svojim modelom Zoe, Renault mora pažljivije pripremiti teren za ovu godinu. Što se Nissana tiče, Leaf će tijekom 2013. na japanskom, a potom i ostalim tržištima biti ponuđen u novom izdanju s većom autonomijom i učinkovitijim pogonom te, očekuje se, nižom cijenom.

Priprema terena sastoji se u razvoju posebnih promotivnih kampanja koje će u prvi plan istaknuti ne samo štedljivost kojom moderni "električari" raspolažu, već i dodatnu udobnost koju predstavlja vožnja u potpuno tihom automobilu. Tišina za volanom, po Renaultu, predstavlja i dokaz tehnološke usavršenosti i učinkovitosti.

"Mislim da ljudi olako podliježu neutemeljenim predrasudama o električnim automobilima i to je problem koji moramo riješiti u budućim kampanjama. Moramo ljudima reći više o prednostima električnih automobila. Sada je pravo vrijeme da napokon obavimo taj posao i umjesto da se bavimo dugoročnim prognozama, počnemo bilježiti opipljive rezultate. Ljudima moramo omogućiti da isprobaju Zoe u vožnji i uvjere se da je riječ o brzom i efikasnom automobilu koji odlično koči i uvjerljiv je na cesti. Toliko je prednosti koje električna vozila pružaju u odnosu na obične automobile, na nama je da ih predstavimo javnosti", ambiciozan je Renaultov direktor marketinga, Stephen Norman.

autosport.hr

autosport.hr

Autosport.hr elektronski je magazin o automobilima i automobilističkom sportu. Redakciju autosporta čini malena, ali uporna i neumorna skupina ljubitelja automobila i automobilizma. Možete ih susresti na automobilskim salonima, prezentacijama, ali i pored planinskih cestica na rally brzincima, naoružane laptopima i fotoaparatima, dobrom voljom i željom za promoviranjem automobila, automobilizma i tehničke kulture.

03.01.2013.