PEUGEOT 2008 DKR vraća se u akciju na reliju Puta svile u Kini

PEUGEOT 2008 DKR u kolovozu se prvi put vraća u natjecanje od nastupa na reliju Dakar održanom prošloga siječnja. Za nastup na reliju Puta svile u Kini (29. kolovoza – 11. rujna), koji prolazi kroz neke od najveličanstvenijih kineskih cesta, prijavljena su dva automobila.

Momčadi Peugeot Total predstoji veličanstveno putovanje kroz zemlju koja je trenutačno najveće tržište za marku. Sudjelovanje u toj utrci, koja se u početku zvala Veliki reli Kine, jedan je od najvažnijih elemenata napornih priprema momčadi za reli Dakar 2016. Automobili će biti u rukama dviju posada koje čine isključivo francuski vozači. Jednu posadu čine Stéphane Peterhansel i Jean-Paul Cottret, a drugu Cyril Despres i David Castera. Obje posade spremne su na izazove zahtjevnog rasporeda utrke koja prolazi kroz dijelove koji odišu poviješću.

 Peugeot 2008

Interna je oznaka specifikacija dvaju automobila PEUGEOT 2008 DKR koji će se natjecati u kineskom reliju  2008 DKR 2015+. Primijenjene su brojne preinake razvijene na temelju iskustava stečenih na ovogodišnjem reliju Dakar na kojemu je Peugeot sudjelovao prvi put nakon 25 godina. Najveće preinake doživjeli su ovjes i motor, a na automobil su postavljene i nove Michelinove gume koje spajaju vrhunske performanse i manju masu, bez negativnih utjecaja na njihovu izdržljivost.

Ova specifikacija prijelazna je inačica koja pruža uvid u automobil koji će se uhvatiti ukoštac s relijem Dakar 2016. Uključuje brojne dijelove ispitane u sklopu niza testiranja u Maroku početkom godine. Međutim, momčad Peugeot Total potpuno je svjesna činjenice da ništa ne može zamijeniti utrkivanje na stazi pa je prijavljivanje dvaju automobila za reli Puta svile u Kini važan korak u razvojnom programu PEUGEOT 2008 DKR. U međuvremenu će, na drugoj strani svijeta, Carlos Sainz marljivo raditi na 2008 DKR za 2016. godinu!

„Reli Puta svile u Kini bit će generalna proba za Dakar u nešto manjem obujmu”, rekao je jedanaesterostruki pobjednik relija Dakar i debitant na reliju Puta svile Stéphane Peterhansel. „Taj reli značajan je jer je najdulji test koji ćemo provesti, a usto nam omogućuje i kopiranje rasporeda i uvjeta koji nas očekuju u Južnoj Americi. Neke su ceste također prilično slične.”

Cyril Despres, koji je prošle godine u 41. godini života svojoj karijeri udahnuo nov život, vjeruje da će mu iskustvo stečeno u Kini pomoći upoznati se s natjecanjem na četiri kotača nakon fantastične karijere – i pet pobjeda na reliju Dakar – na motociklima. Također to smatra prilikom da se privikne na rad s novim suvozačem, Davidom Casterom, koji se također mora priviknuti na novu ulogu...

„Još uvijek imam mnogo naučiti o vožnji automobila na reliju Dakar, a David ima još i više”, komentirao je Cyril Despres. „S tim u vezi, mislim da je dobro da si međusobno pomažemo i zajedno učimo. Morat ćemo se zajedno razviti kao posada i imam potpuno povjerenje u njega.”

Peugeot 2008

Međutim, David Castera nije novak u svijetu relija. I sam se više puta natjecao u reliju Dakar na dva kotača, a osobni mu je rekord treće mjesto ostvareno 1998. „Nikad nisam mislio da ću biti Cyrilov suvozač”, rekao je. „Kad je to predložio mislio sam da se šali. To je samo drugi način pokazivanja natjecateljskog duha, a toga sam oduvijek imao. To je novi izazov i jedva čekam...”

Reli Puta svile u Kini počinje u Xi'anu, otprilike 1000 kilometara jugozapadno od Pekinga. To je nekadašnji glavni grad Kine (tada je bio poznat kao Chang'an) i poznat je kao mjesto u kojemu je zakopano 6000 vojnika od terakote u punoj veličini. Ruta, koju je osmislio nekadašnji pobjednik relija Dakar i organizator Hubert Auriol, posade će kroz suhe pustinje i visoke pješčane dine odvesti do Kineskog zida. Ruta prati i kretanja Marka Pola kroz planinska područja i guste šume. Ukupna udaljenost od 6500 km podijeljena je na 13 etapa i prolazi kroz pet različitih provincija: Shaanxi, Ningxia, Unutarnju Mongoliju, Gansu i Xinjiang.

Za momčad Peugeot Total i Red Bull utrka će biti važan test, objašnjava direktor odjela Peugeot Sport Bruno Famin: „Primarni cilj natjecanja u kineskom reliju nastavak je razvoja automobila i testiranje nekih novih dijelova u natjecateljskom okruženju. Istodobno je Kina i iznimno važno tržište marke, stoga nećemo odbiti priliku da se iskažemo u ovom veličanstvenom okruženju.

Peugeot 2008

Podaci o utrci:

30. kolovoza: SS1 (Xi’An – Zhongwei, 102 km). Najveća visina: 1934 m Tvrda podloga / Pijesak s kamenim dionicama

31. kolovoza: SS2 (Zhongwei – Alxa Zuoqi, 63 km). Najveća visina: 1500 m 10 % pijesak.

1. rujna: SS3 (Alxa Zuoqi – Alxa Zuoqi, 153 km). Najveća visina: 1400 m 10 % pijesak.

2. rujna: SS4 (Alxa Zuoqi – Eji Naqi, 204 km). Najveća visina: 1680 m Nabijena zemlja (70 %) / pijesak (30 %)

3. rujna: SS5 (Eji Naqi – Alxa Youqi, 272 km). Najveća visina: 1600 m Nabijena zemlja / rastresita podloga / nabijena zemlja / pijesak.

4. rujna: SS6 (Alxa Youqi – Alxa Youqi, 202 km). Najveća visina: 1800 m Pjeskovita podloga / nabijena zemlja / pijesak i dine.

5. rujna: SS7 (Alxa Youqi – Alxa Youqi, 237 km). Najveća visina: 1750 m Pješčane jaruge / nabijena zemlja

6. rujna: SS8 (Alxa Youqi – Zhangye, 167 km). Najveća visina: 1600 m 100 % pijesak i dine.

7. rujna: SS9 (ujutro: odmor / Zhangye – Zhangye Desert Park, 2 km). Najveća visina: 1600 m Nabijena zemlja / rastresita podloga / nabijena zemlja / pijesak.

8. rujna: SS10 (Zhangye – Jiuquan, 176 km). Najveća visina: 1900 m Nabijena zemlja / pijesak

9. rujna: SS11 (Jiuquan – Dunhuang, 244 km). Najveća visina: 1700 m Brza nabijena podloga / kamenje / pješčane jaruge

10. rujna: SS12 (Dunhuang – Dunhuang, 222 km). Najveća visina: 2500 m Pijesak 50 % / nabijena zemlja 50 %

11. rujna: SS13 (Dunhuang – Dunhuang, 162 km). Najveća visina: 2500 m, šljunak / jaruge / pijesak / oluja

Ukupna duljina utrke: 2206 kilometara

Ukupna duljina: 5656,13 kilometara (uključujući vožnju cestom do staze)

 

Pratite pustolovinu na www.peugeot-sport.com i www.redbullcontentpool.com

26.08.2015.